selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 12:19

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ] 
Author Message
 Post subject: Sekrit?
PostPosted: Mon Feb 28, 2011 22:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ja, söker man på Sekrit på Linns sajt hittar man ingenting (däremot på flera andra ställen). Apparaten finns dock och för mig som önskar färre lådor verkar den vara ett intressant alternativ.

Någon som lyssnat eller har andrahandsinfo? Någon som vet vad den kostar?

/ B

Post subject: Re: Sekrit?
PostPosted: Mon Feb 28, 2011 23:00 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Menar du >Sekrit DSi<? Finns en beg >här<.

Eller kanske >högtalarna<?

PostPosted: Wed Mar 02, 2011 00:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Bill50x wrote:
Någon som lyssnat eller har andrahandsinfo? Någon som vet vad den kostar?
Sämre än en DSI, bättre än en Sneaky DS. (Överaskad? ;) ) Men jag hade hostat upp 5'+ till för en DSI. Jag tycker att det är en ganska hygglig skillnad upp till DSI'n när jag lyssnat. Dessutom är den snyggare och har phonoingång. Ligger en Sekrit på 10' är det en annan sak, då är den prisvärd.

PostPosted: Wed Mar 02, 2011 12:17 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Linnofil,jag ger dig rätt på samtliga punkter utom gällande det estetiska. Den tidigare Akurate klassen och Majik är en styggelse att vila ögonen på. Den här maskinen för tankarna åt LK hållet typ en förväxt Lingo eller en Dirak. Tyckte personligen det såg lite småläckert ut när det stod en Ripnas som liknade en Klout på bordet med den här spelaren bredvid.

High fiidelity säljer i länken du klistrade in en demad sekurit för femtontusen,hade den varit ny så hade det varit ett rätt realistiskt pris i min värld. Bra pryl helt enkelt!

PostPosted: Wed Mar 02, 2011 15:23 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jag har en Sekrit DS som skall installeras inom kort. Kan ge en liten jämförselse då mellan Sekrit DS - Majik DS - Akurate DS. Jag kommer ha min Sekrit i en custom installation, men tänkte prova på min vanliga setup först.

Såg förresten att även Peoples & Schmidt i Göteborg har en 2010 dem Sekrit DS i sin "flyttrea". Så de går att få tag på utan problem, även fast Linn inte har så mycket info om produkten på sin hemsida.

PostPosted: Wed Mar 02, 2011 22:54 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

haraldur wrote:
Den tidigare Akurate klassen och Majik är en styggelse att vila ögonen på.
Nä nä, hur tänkte du nu... :shock:

LP12 Troika/Karma Ekos2 Keel Karousel Lingo1
Naim SuperLine+SuperCap
Naim NDS+555PSDR, Naim Unity Core,
Naim NAC52+52PS Naim XO Snaxo 362+SuperCap
Six-pack Naim NAP135CB med Briks
Mana

LP12 Naim NAC32, Naim NAP140, Kan I

PostPosted: Wed Mar 02, 2011 23:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

MNn wrote:
haraldur wrote:
Ja, smaken är ju som baken :)
Jag tycker att AV-lådorna är jättesnygga! Men den nya Akuratelådan är såklart ett par snäpp bättre!

PostPosted: Thu Mar 03, 2011 00:09 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Poängen med Sekrit DS-I är ju att använda den för inbyggnad, då man slipper se den och får allt i en burk. Prestanda tycker jag är ganska mycket bättre än Sneaky. För en normal "synlig" anläggning hade jag nog valt Majik DS-I, som är lite bättre och flexiblare med fler ingångar. Måste väl ändå vara den mest klockrena allt-i-ett-produkten med både DS och vinylsteg i samma låda. Men visst, om man ändå vill gömma undan enheten och bara kör DS som källa så kan man ju komma billigare undan med Sekrit-DS-I.

/Ola

PostPosted: Thu Mar 03, 2011 00:22 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

MNn wrote:
haraldur wrote:
Måste ju hålla med Haraldur, de gammla LK lådorna är snyggare, men den nya modellen på akurate är nog snyggast

Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,

PostPosted: Fri Mar 04, 2011 21:35 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

jag har en sekrit och en sneaky. Sekrit med M109 i sovrummet och sneaky +k104 i köket och samma sneaky + gamla majik I som slutsteg och K110 i vardagsrum.
Jag är väldigt nöjd med sekrit men skall jag vara ärlig så är MDSI så himla mycket bättre. Jag har valt att få "hyfsat" ljud i princip hela huset istället för superbra i ett rum. Jag har jämfört sekrit mot mds utan dynamik och det är ingen tvekan om att mds är bättre. Om man säger att man får en sekrit för 15kkr och mdsi för 30kkr så är mdsi valet. Mdsi är i en helt annan klass än sekrit, mycket prisvärd.
Till mitt framtida "egna" rum så skall jag ha en Mdsi, då kan jag även koppla in min 12a som just nu samlar damm.

PostPosted: Thu Mar 24, 2011 14:59 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Kan bara bekräfta det som skrivits tidigare i tråden. Efter att ha provat Sekrit DS i min vanliga setup (istället för Majik DS som källa) står det klart för mig att Sekrit ligger ganska många steg bakom en Majik DS. Men det är egentligen inte märkligt, det är en custom installation produkt som har anpassats för det ändamålet. Jag har min gömd innanför en vägg där det inte finns någon ventilation. Fungerar utan problem.

Fast innan jag kan ge någon helt färdig åsikt om Sekrit DSI måste jag låta den spela in ett tag (och även högtalarna). Ofta tycker jag Linns produkter blir lite bättre med tiden.

PostPosted: Thu Apr 14, 2011 15:24 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Kravm wrote:
Kan bara bekräfta det som skrivits tidigare i tråden. Efter att ha provat Sekrit DS i min vanliga setup (istället för Majik DS som källa) står det klart för mig att Sekrit ligger ganska många steg bakom en Majik DS. Men det är egentligen inte märkligt, det är en custom installation produkt som har anpassats för det ändamålet. Jag har min gömd innanför en vägg där det inte finns någon ventilation. Fungerar utan problem.

Fast innan jag kan ge någon helt färdig åsikt om Sekrit DSI måste jag låta den spela in ett tag (och även högtalarna). Ofta tycker jag Linns produkter blir lite bättre med tiden.
Har du märkt någon förbättring?
Testat i din vanliga setup efter inbränning?

PostPosted: Thu Apr 14, 2011 21:46 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

doze84 wrote:
Kravm wrote:

Har du märkt någon förbättring?
Testat i din vanliga setup efter inbränning?
Min Sekrit är numera helt inbyggd, så jag kommer inte åt den för nytt test i min vanliga setup (hoppas den håller i många år:-)). Men jag skulle tro att den fortfarande är ganska långt efter en Majik DS. Sekrit är ju byggd för custom installation, vilket borde sätta vissa restriktioner för ljudkvalitet. Pga storlek, värmeutveckling osv.

Post new topic  Reply to topic  [ 13 posts ] 

All times are UTC+02:00