Brukade titta/lyssna, men i år har det inte blivit en edna deltävling. Håller med om att ljudet brukar vara rätt uselt, men inte alltid. Enda gången på senare år som öjudet varit riktigt bra var nog när Ryssarna ordnade finalen. Lite lustigt, ja eller kanske inte så kul

.
Ang. SR:s förmåga att få till bra ljud så tror jag de är kraftigt influerade av korrektivisterna som bara litar till resultat som man fått fram via blindtest. Ett bra exempel (på när blindtestande visat sig ge helt opålitligt resultat - läst om i nätupplagan av Sterephile) var väl när man skulle välja komprimeringsalgoritm för DAB. Efter en storskalig test hade man funnit en algoritm som med statistisk säkerhet var odekterbar... varpå någon amerikan (tror jag det var) fick lyssna på resultatet (öppet eller blint -vet jag ej) och direkt plockade när algoritmen var med och inte. Han påpekade då vad man kunde lyssna till och vips - var inte längre algoritmen transparent längre... Liksom mätningar kan blindtester också ha en del övrigt att önska. (Tune Dem regerar)