Så har andkan varit här och tunat. Jag och pekka som medlyssnare. Kablar har lötts om, möbeln har justerats med åtdragning av stomme och stenen fick lyftas bort (snyft), skruvar momentdragna både på arrayerna och basarna. Kablar är omflyttade, utbytta och högtalarna är intunade placeringsmässigt. Riktigt trevligt måste jag säga. Att få höra skillnaderna i de olika stegen. Ibland behövdes lite hjälp men ofta var det påtagligt. Imponerande hur mycket man kan göra för att förbättra, och hur seriöst man måste ta intuning för att få fram allt! Så jag tackar hjärtligt för hjälpen!
Till min kära sambos stora förfäran så hamnade dock högtalarna innanför tvn, vilket betyder att man tappar de nedre hörnen av tvn när allt står som det ska. Får se hur vi löser det. Stenen är också borta vilket innebär att hålet i väggen där elkablarna går numera syns tydligt. Ska ordna det sen. Men men. Vad gör man inte för att tune demat system

.
Blev kanske inte "finare" ljud men klart tajtare och mer sammanhängande, eric clapton unplugged är magiskt nu. Och det är bara början. Det är _mycket_ bra nu. Precis som jag vill att linn ska prestera, tajt och musikaliskt. Stampa takten har fått en ny innebörd

. Skönt få allt ordnat innan träffen.
Och på tal om träffen så är det fullbokat nu. Vi får trängas lite i soffan men det ska nog gå bra.
Vi kör nu på lördag, ska vi börja vid femtiden? Sen om vissa vill komma 16 och vissa kanske vid 18-19 så gör det ju inget heller. Kaffe finns det gott om, annan dricka får ni medtaga själv

. Dock finns whisky här som vi kan bytsmaka på