pekka71 wrote:
För mig är det viktigaste att jag ska vilja spela musik på min annläggning, och efter att ha hört Keltik kan jag mycket väl förstå att det enda uppgraderings allternativet för de som äger ett par är komri, även om tunedem är mycket bättre på nyare Linnburkar, men spelar man en Live konsert på ett par Keltik, så kommer aldrig ett par 110 leverara samma upplevelse/lust att spela nästa låt som keltik gör.
Allt är inte bara tundem och allt är inte bara att kunna spela med tryck, utan man måste ju hitta vad som passar en själv, helst skulle jag viljat ha en Keltik med 3karray, men kanske inte till priset av komri där allt blir så mycket dyrare med tuneboxar och grejer
Är inte grejen att man bara behöver en liiite bättre källa på Keltik (eller andra äldre pondus-pumpade Linn-talare) för att 110:orna skall framstå som patetiska (vid en jämförelse)? Patetiskt blir det ju inte i första taget ens med Espek, som ju inte har Keltik:s pondus...
(Espek drivna aktivt med 3x2250 och riktigt bra källa - typ KDS eller riktigt bra 12:a är skitbra, inte alls lika nyanserat som de modernare Linn-talarna, drivna med samma elektronik och källa, men jämfört med det mesta annat synerligen nyanserat och bra och kul

... och lång ifrån patetiskt ... och bra mycket bättre än nyare talare med sämre källa)