selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 10:07

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: Musikkväll hos Bose
PostPosted: Thu Jan 27, 2011 22:20 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Har en tid planerat att bjuda in till lyssningseftermiddag/kväll hemma hos mig. Talade med Leif här på forumet om dettai samband med demo på High Fidelity före jul. Förslaget är att träffas hemma hos mig i Skarpnäck lördag 12/2 kl.16.00 alternatvt lördag 26/2 kl.16.00. Det vore kul om alla kunde ta med egen musik så vi kan lyssna och bekanta oss med varandras favoriter. Hur många låtar var och en kan spela beror ju lite på hur många vi blir. Vi borde kunna få plats 8-10 stycken. Har LP 12:a, Akurate CD. Kanske någon som kan ta med en DS, vore kul att höra en sådan i ens eget system. Har ett Keltiksystem med Klimax grejor framför, förutom basarna som drivs av 2 Kloutar.

Post subject: Re: Musikkväll hos Bose
PostPosted: Thu Jan 27, 2011 22:57 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Vad kul, är absolut med. Datum spelar ingen roll för min del (om det spikas inom någon vecka, måste nämligen ordna barnvakt). Kan bidra med MDS. Har alltid varit nyfiken på Keltik, skall bli väldigt intressant att höra dessa klassiker.
bose wrote:
Har en tid planerat att bjuda in till lyssningseftermiddag/kväll hemma hos mig. Talade med Leif här på forumet om dettai samband med demo på High Fidelity före jul. Förslaget är att träffas hemma hos mig i Skarpnäck lördag 12/2 kl.16.00 alternatvt lördag 26/2 kl.16.00. Det vore kul om alla kunde ta med egen musik så vi kan lyssna och bekanta oss med varandras favoriter. Hur många låtar var och en kan spela beror ju lite på hur många vi blir. Vi borde kunna få plats 8-10 stycken. Har LP 12:a, Akurate CD. Kanske någon som kan ta med en DS, vore kul att höra en sådan i ens eget system. Har ett Keltiksystem med Klimax grejor framför, förutom basarna som drivs av 2 Kloutar.

PostPosted: Thu Jan 27, 2011 23:04 
Moderator
Moderator

Det låter kul! Jag är intresserad. Troligtvis kan jag båda de föreslagna datumen.

PostPosted: Thu Jan 27, 2011 23:10 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Kan tyvärr inget av dom föreslagna datumen :cry:, synd, hade varit skoj. Hänger gärna på nån annan gång!

PostPosted: Sat Jan 29, 2011 20:22 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Trevligt initiativ. Kommer gärna förbi, jag bor ett stenkast från skarpnäck :-)

MvH
Anders

PostPosted: Sun Jan 30, 2011 16:55 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Det verkar som 12/2 kl 16.00 passar se flesta. Leif kan med en DS vilket är kul. Jag förslår att spikar den 16/2. Hitills har 4 personer hört av och varit intresserade, så det finns utrymme för ytterligare några. Jag hör av mig via pm till var och en med adress och telefon

PostPosted: Sun Jan 30, 2011 21:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Hade varit kul att hänga på, men det är ju hifi-mässa på Sheraton med tillhörande middag...

/ B

PostPosted: Tue Feb 08, 2011 20:48 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Det verkar som vi blir 6 stycken som ses på lördag. Som sagt ta gärna med egen musik. Jag pm:ar min adress och telefonnummer.

PostPosted: Mon Feb 14, 2011 10:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tack för en trevlig kväll Bose!
Alltid lika kul att träffa forummedlemmarna i verkliga livet. Det var ett väldigt avslappnat gäng som möttes upp, som mest blev vi sju stycken när alla dykt upp. En del bekanta sedan innan och andra helt nya för mig.
Ganska snabbt riggade vi upp min MDS som styrdes via ipad på Boses nätverk, musiken kom från Anders (B?) dator, FLAC via Assets mediaserver.
Tyvärr är jag rädd för att det inte togs några bilder (om inte Pär kanske tog några som sist ?) Det var mååånga Linnlådor som slutligen terminerades i ett par maffiga Keltik. Det spelades LP12, CD (Akurate ?) och MDS om vartannat. Vi gjorde ett snabbtest för att jämföra CD/LP12/DS, Paul Simons "Graceland" rippades i raketfart till FLAC av Anders (B?).
Jag tyckte LP12 var klart mest musikalisk och lugn, sedan kom MDS och sist CD. Det som slog mig var att skillnaden MDS/LP12 inte kändes som så stor som jag hade förväntat mig. Dock var testet över rätt så snabbt och gjordes bara med ett album, säkert hade lite längre lyssnande gett ett tydligare utfall.
Överlag lät hela anläggningen fantastiskt bra, det spelades ganska högt utan att det för den delen kändes jobbigt. Fick känslan av att allting passade väldigt bra ihop och att det hade jobbats en del med placering av högtalare etc.
Efter lite mer lyssnande och diskussioner bjöds det på öl, vin och mackor. Diskussionerna gick också om huruvida det är lagligt eller inte att dela med sig av musik till sina bekanta, i vilka mängder och under vilka former. Tyckte nog inte att frågan besvarades med hundraprocentig säkerhet.
Tyvärr hade jag bara barnvakt till åtta så jag var tvungen att bege mig efter pausen.
Jämfört med träffen i Gamla Stan tyckte jag att denna kändes mer gemytlig, dessutom var det en helt annan klass på anläggningen som fått morra till sig "hemma hos" under många år.
Klart inspirerande att träffas under dom formerna.

PostPosted: Mon Feb 14, 2011 11:56 
Moderator
Moderator

Hade inte med mej någon kamera denna kväll tyvärr. Men tack så mycket alla närvarande för en trevlig träff. Speciellt tack till bose som stod för husrum, mat och dryck. Vi fortsatte sedan efter pausen att spela musik och prata. Systemet spelade riktigt bra. Roligt att höra ett bra system som dessutom är ordentligt injusterat för att prestera på topp.

Det blir säkert fler tillfällen att träffas och spela musik. Ser fram emot det.

PostPosted: Mon Feb 14, 2011 16:51 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Tack för en trevlig kväll. Hoppas det blir fler tillfällen att lyssna på musik och dela med sig av sina favoriter. Leif hade med en sig en trevlig artist på Linn Records som hette Maeve O'Boyle, den kan rekommenderas !!

Anders

Post new topic  Reply to topic  [ 11 posts ] 

All times are UTC+02:00