Ayn wrote:
Har aldrig sett beggade Komri nånstans faktiskt. Undrar hur många Linn sålt...är du spekulant? 
Angående aktiva kort så vet jag inte om jag kan hålla med om att man bygger fast sig faktiskt. Kan du slanta upp de pengar som krävs för 2 st Klimax Solo lär man utan större problem kunna betala även för tuneboxen. Om inte annat så lär man kunna vara BEREDD att betala den summan förr eller senare.
Slutligen, var har du fått infon om ett multikanalsteg med Chakra ifrån?
Det här blir som Vi i Femman...
På A/ svarar jag VISST! Att jag har Keltik är ingen slump. Bastryck är viktigt för mig. Livefeeling inträffar liksom inte på ett par burkar utan reält TRYCK.
På B/ menar jag en beg spekulant: Om det är ännu mer ovanligt att se Klimax tuneboxar --> dyrt att köpa en ny sådan om man vill gå aktivt ÄVEN när beggade Klimax är billiga... Är många som har Klimax men INGEN kör aktivt. Det är ingen slump. Tror att LINN inser att så pass dyra steg inte riktigt passar ihop med den medvetna "aktiv är bäst" inställningen...
På C/ svarar jag

men det kommer. Under en demo har en av LINN rep sagt att det är på G (o han LOG MED HELA ANSIKTET på frågan om det var bra). Men tydligast är det ju att LINN har dessa
redan i Artikulat... hur svårt är det då att stoppa in dem i en låda? Bara jag som INTE ser aktiv promotion som en slump... kräng ut dröösvis av 5125 o sen kommer en chackra

= all uppraderar! = de säljer de nya som tusan = hålla ner priset på de nya men göra vinst ändå
När dock är är frågan! Jag hoppas inom ett år men av marknadsskäl kanske de vill kränga iväg Artikulat en tid först - innan man kan köpa multichackra separat.
O varför just 5 kanaler?
Hade jag varit LINN hade jag byggt dem i moduler. Tänk va snart att bara köpa till modul efter modul o stoppa i samma låda
(det är så som Artikulat kommer att säljas...)