The Archangel wrote:
Fasiken att du inte köpte svarta komri.
Jo var ju det som var tanken, men svarta Komri är otroligt sällsynta.
Känner bara till två par genom alla år och ena blev sålda framför ögonen på mig, så det fick bli cherry.
svarta 4Karrayer ja.
När jag och en del andra svenskar var hos Linn passade vi på att lobba stenhårt för våra ide'er överallt.
Vi stod nog en timme o snackade med han som ansvarade för produktion och support (ansvarig över ca 70anställda)
Om jag minns rätt var det linnofil som tog upp ämnet svarta arrayer på 2k arrayer och han presenterade otaliga (helt relevanta) argument.
Argumenten mottogs med öppet sinne och vi fick höra om div möjligheter/svårigheter.
Helt klart hade frågan belysts hos Linn med det bedömdes det vara för kostsamt och riskabelt - trots förväntad säljsucce.
Är nu lite osäker på hur frågan avseende svarta 4K kom upp (linnofil hjälp?) men han sa "skicka hit dom så fixar vi det". Men vem vill vara utan Komri frivilligt så jag struntade i det.
Desutom fanns ju risken att de inte blir lika bra efteråt, om någon skulle slarva vid demontering/ihopmontering, alt skadade i frakten.
Har inte nämnt mannens namn avsiktligt, vill inte att någon ska kontakta honom eller Linn o kräva en modd. Finns ju ingen officiell tjänst att göra arrayer svarta.
Till sist en vädjan, gör det inte själva!
3 o 4karrayerna innehåller ett myller av småbitar och risken är överhängande att ni förstör något vid demontering alt inte får ihop arrayen på rätt sätt, vilket leder till kass ljud. Dessutom är 3k/4karrayerna SKITDYRA men har glömt beloppet. Någon på forumet vet säkert priset och kan posta det.
Så om ni får bulor i nätet, ÖPPNA inte arrayen för att trycka ut nätet innifrån!