HCL wrote:
haraldur wrote:
Gratis spotify låter så pass bra, redan isin lägre upplösning till trots, att man inte orkar bemöda sig att damma av en platta och köra igång svarven,jag lyssnar mer spontant än förr,funnit musik jag aldrig orkat med tidigare,och det låter bra!
Seriöst Haraldur. Spotify i gratisupplösning låter t.o.m. mycket sämre (olyssningsbart) än betalvarianten via mina jobblurar i datorn på jobbet. Du måste verkligen misslyckats med din andra anläggning om du inte tycker den är helt överlägsen. Lite hjälp av någon som verkligen kan installera och se över grejerna så det inte är något fel på dom. Det du skriver ter sig synnerligen märkligt.
Tack för din synpunkt,lite synd att du inte bodde närmare,så skulle du få komma och lyssna. Jag fattar det inte själv och jag har slutat grubbla på varför och bara passar på att njuta och spela. Vad jag vet är att lyftet kom imed HDMI kabeln.
Alltså,medan jag tog ut signalen via ljudkortets analoga utgång så spelade det betydligt sämre än Karik och spotify användes mest till att leta fram musik. Vitsen var inte ens att lira musik via datorn utan helt enkelt kunna nå teven för att kunna redigera mina bilder i storformat. Vid ett sådant tillfälle tänkte jag att lite musik skulle vara trevligt och installerade spotify i Beatrices dator. Vad som sedan inträffade är upp till var och en att tro på. Första sökningen var Euskefeurats senaste platta. Jag kom av mig i redigerandet och lirade en bra stund. Sedan dess så har jag varit fast. När Andreas,min svåger fyllde år berättade jag om mina vanföreställningar och han tittade lite snett på mig men lät sig övertygas till att lyssna till 160Kb/s underverket. Numera har han 99/mån alternativet och spelar inte heller på sin Genki.
Jag skulle gärna vilja ha en sådan installation som du beskriver som ger mig detta lyft. Jag menar inte att tolvan lirar sämre än Spotify för tydlighetens skull,däremot så är det smärtsamt enkelt att nå ett gigantiskt bibliotek med i mitt mått mätt bra kvalitet. Vad jag fortsättningsvis säger är att jag inte vågar testa DS eftersom det troligtvis skulle få förödande konsekvenser.
Sedan hur min upplevelse lever upp till din måttstock har jag ingen aning om,vad jag vet är att jag och några till har funnit en väg till bra enkelt tillgänglig musik som tokigt nog (rent tunedemmässigt)spelar klockrent. Med bättre grejor hade jag förmodligen inte ens haft tid att sitta och skriva ett svar utan spelat DS i stället.