Du menar gallret till basen ? Jag tittade på medans Kalle på HF aktiverade mina 109:or. För att komma åt att koppla på delningsfiltrena på insidan måste man ta bort baselementet. Man petar först bort den runda plastlisten sedan sitter gallrena löst innanför (kan minnas fel, dubbelkolla om det är så att du skall "testa").
Han påpekade att det är lätt att göra märken i träet om man använder fel verktyg när man tar bort listen. (Kalle hade en skruvmejsel som var lagom "slö").
Som referens kan jag säga att mina lister runt gallret "sticker upp" max en halv millimeter från kabinettet. Dom tillsammans med gallren flexar något inåt (en halv millimeter) när man trycker försiktigt men bestämt på listen.
Vore jag dig skulle jag försiktigt ta bort listen och gallret för att inspektera, sen sätta tillbaka dessa.
Eriksson wrote:
Upptäckte något jäkligt märkligt idag. Fronten med plastlisten och metallgallret på båda mina 109:or sitter löst, på ena högtalaren går det med enkelhet att trycka in hela fronten längst upp med ett finger ngn centimeter.
Bara jag som har detta problem?
Jag har aldrig försökt öppna gallret eller på något sätt dragit i fronten, detta måste vara ett måndagsex?
Verkar inte påverka ljudet men ser inte speciellt snyggt ut och känns billigt för en högtalare som kostar över 10k..
Ska höra med Hifibutiken imorrn och se om det går att lösa.