Peter heter jag som vissa vet och passerade just 34 års strecket.
Känns som vi presenterat oss förr men vi gör det igen då
Bor i Ljusdal med fru och 2 barn.
Frun har full förståelse för linnintresset, nackdelen är att jag också har ett fotointresse som kostar pengar ibland samt ett stort intresse för bilar.
De flesta bilar som har passerat (och det är många) har haft både saab och turboemblem.
Mitt hifiintresse började med föräldrarnas radionette dit jag kopplade min grundig barnbandspelare vid 9-10 års ålder.
Intresset gick vidare och en stor dyr yamaha anläggning inhandlades som edemera kompletterades både med 2 kassettdäck, eq samt en cd av märket philips.
JAg flyttade till Gävle ett år 1989-1990 och kom i kontakt med Melbi och Lindström som demonstrerade en canton 12a som inhandlades och kopplades ihop med mina yamahahögtalare.
En Proton 520 ikköptes och min eq samt resterande delar utom tunern fick säljas till förmån för en dual 305 samt en technics cd.
Sen rullade det på med ett par warfedale diamond 3 , ett quad 405 innan en linn basik inhandlades (ca 1991-1992)
Sen blev det index2, pretek och efter det en LK100.
Har testat classik med radio med kolektor, keosa samt lk140
Testad movie DI och wakonda
Nu har jag iallafall LP12an som går i 90% av spelningarna
Köpt en Mimik i veckan som jag inte testat
Ninka aktivt med 3 st LK100
En Kairn ligger och väntar på bussgods idag
LK1an kom förra veckan och den har redan en hedersplats
PS min yamahatuner är fortfarande kvar tillsammans med ett kanonfint aiwa däck från tidigt -70 samt ett -90 tals pioneer dubbeldäck