selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 15:13

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
PostPosted: Mon Nov 29, 2010 14:12 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Hej,

Beroende på flygg koas i UK vi har flytt vår LINN event till Torsdag 9 Dec från kl 19:30 pm. Jag bli ursäkt om det ska bli ett problem för nån men jag kan gör en Event på Onsdag också om det finns efterfrågan; kanske Alan ska hinna själv med lite tur med flyg!

Välkomna till P&S LINN HiFi Event med presentation från Alan Williams från LINN. Vi ska presentera den Nya Akurate Serien från LINN ADS, AK, A242, A4200 med Klimax på plats som en referens. Vi börja runt kl 19:30 men välkomna när du kan. Adress: Barlastgatan 3, Göteborg. Akurate 212 och 242 + en till 4200 är nu på plats ,,, anmäl till mig om du har nån special kombination du vill lyssna till.

Prenumerera till martin@peoplesandschmidt.com

Vi ska också visa hur man kan använda LINN DS för party mode och styrning från ipad, macbook (kinsky). Spotify/Youtube playback eller playback av musik du har spelat i själva med virtual-soundcard från din dator till dina DS.

// Martin

www.linnhifi.blogspot.com

Last edited by peoplesandschmidt on Tue Dec 07, 2010 14:48, edited 3 times in total.

PostPosted: Mon Dec 06, 2010 15:16 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Hej igen!

Om du har inte redan köpt en DS, vår Event kan bli en bra möjligt att byte från CD till Linn DS. Byte i vilken CD spelare som helst från vilket märke som helst och få -10% från priset av en nya LINN DS (Akurate, Klimax, Majik och MDSi) .

Troligtvis vi kommer att fått leverans i tid med en till A4200 och ett par A212 som betyder möjligt att kör Aktiva 212 istället för passiva 242 ,,, om du har nån preferens du få gärna ring/email!

Annars hoppas att hur av dig om du vill följa med på kvällen // Martin

PostPosted: Thu Dec 09, 2010 14:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Var hos Martin igår kväll för jag hade naturligtvis missat att eventet hade blivit uppskjutet.

Det var ett trevligt besök. Jag och en till fick lyssna på alldeles nyss uppackade Akurate DS, Akurate Kontrol, Akurate 4200 (endast två kanaler användes) samt Akurate 242. Således var A242an i passiv konfiguration.

Vi lyssnade på en mängd olika låtar i Wave och Flac-format via trådlös streaming.

Tycker det var ett trevligt och behagligt framträdande som den nya Akurate-serien hade. Dock kan jag inte i alla stycken förlika mig med Akurate 242 i passivt utförande. Jag har inte lyssnat så mycket på den tidigare Akurate-serien, så jag kan inte uttala mig om hur stor skillnaden är. Enligt Martin, så är det stor skillnad mellan gamla och nya Akurate Kontrol.

Klimax-serien är jag mer förtrogen med och vi gjorde en jämförelse mellan Akurate DS och Klimax DS. Jag tyckte det var en klart stor skillnad mellan de båda och till KDS fördel. Till ADSens försvar är att den var alldeles nyuppackad och jag misstänker att skillnaden blir mindre om ADS får "spela in sig" ett par veckor.

Vi fick också tillfälle att lyssna på Spotify via ADS. Här lät det mycket sämre än med Wave och Flac-filerna. Enligt min mening så håller inte Spotify tillräcklig kvalitet för att klara en "finlyssning", men kan vara användbart om man vill "förhandslyssna" på ny musik

Sammanfattningsvis en trevlig demonstration och också med låtar som man har hemma.

/mvh

PostPosted: Fri Dec 10, 2010 11:11 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

torig wrote:
"Dock kan jag inte i alla stycken förlika mig med Akurate 242 i passivt utförande.

/mvh

Trevligt recension och att du delar med dig till oss som inte kunde vara där.
Kan du beskriva lite mer ingående vad det var med de passiva 242 orna du inte gillade.

mvh

PostPosted: Fri Dec 10, 2010 13:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Thanks Martin and Gustav for a great event!

Kom sent så jag lyssnade inte så mycket på demon. Dock är akuratesystemet väldigt bra. Klart bättre än tidigare.
Såg nya 242fötterna (skitsnygga i svart) och Allan sa att de gör markant skillnad, finns att köpa som upgrade till de gamla. Han var själv nöjd med de nya fötterna på sina äldre 242.
Han ville inte gå med på att de nu ska kallas mkIII dä endast foten (och träslagen) är ändrade.

PostPosted: Fri Dec 10, 2010 17:03 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

sportbilsentusiasten wrote:
Thanks Martin and Gustav for a great event!

Kom sent så jag lyssnade inte så mycket på demon. Dock är akuratesystemet väldigt bra. Klart bättre än tidigare.
Såg nya 242fötterna (skitsnygga i svart) och Allan sa att de gör markant skillnad, finns att köpa som upgrade till de gamla. Han var själv nöjd med de nya fötterna på sina äldre 242.
Han ville inte gå med på att de nu ska kallas mkIII dä endast foten (och träslagen) är ändrade.
Är det en solid fot, typ Klimax foten. Klimax foten är ju Typ Armox plåtkvalite.

PostPosted: Fri Dec 10, 2010 19:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

jag kände undertill och den verkar jämntjock och solid, troligen utskuren ur en stålskiva = så som den givetvis skulle varit från början!
majikfoten har samma princip.
Hur Klimaxfoten är kommer jag inte ihåg.

PostPosted: Fri Dec 10, 2010 21:20 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

siffernisse wrote:
torig wrote:
"Dock kan jag inte i alla stycken förlika mig med Akurate 242 i passivt utförande.

/mvh

Kan du beskriva lite mer ingående vad det var med de passiva 242 orna du inte gillade.

mvh
Jag tyckte att A242orna ibland lät lite instängda och inte så öppna som jag skulle önska. Ljudet verkade inte släppa riktigt. Saknade också djupbas. Men högtalaren har ju potential och hela anläggningen var ju alldeles nyuppackad och nyinstallerad. Så med lite mer speltid och finjusteringar, så spelar de säkert klart bättre.

/mvh

PostPosted: Fri Dec 10, 2010 23:29 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Inte många denna kväll men vi som var där har inget att klaga på, trevlig kväll som vanligt med Martin och Gustav. De gjorde allt för att vi skulle trivas. Alan var en trevlig kille som kunde diskutera allt från klimatförändringar, surströmming till skivspelare "from the beginning" (alltså från när LP 12 introducerades) och sportbilar som Lotus Elan.
Akurate uppställningen spelade verkligen bra men som någon nämnt tidigare i tråden, hur hade det låtit aktivt, inte minst då vi satte oss i lyssningsposition med Klimax senare under kvällen? Jag vet vad jag hade valt any way...

Synd att vi var så trötta och skulle upp så tidigt på fredagen men ett kul event. Tack så mycket. :)

PostPosted: Sat Dec 11, 2010 10:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

torig wrote:
Jag tyckte att A242orna ibland lät lite instängda och inte så öppna som jag skulle önska. Ljudet verkade inte släppa riktigt. Saknade också djupbas. Men högtalaren har ju potential och hela anläggningen var ju alldeles nyuppackad och nyinstallerad. Så med lite mer speltid och finjusteringar, så spelar de säkert klart bättre.
Alldeles ny elektronik (i varje fall Linn och Naim) låter ganska stelt, spelar inte ut som det skall. Högtalarna behöver också en hel del inspelning och låter en aning besvärade i början. Jag skulle gissa att KDS inte riktigt nådde upp till normal nivå i en så färsk anläggning, men den nya ADS kommer ju förbättras i takt med övrig elektronik också. Lite svårt att sia om vilken spelare som vinner mest på att hela anläggningen spelas in.

Har gjort samma jämförelse, men hade tyvärr inte möjlighet att vara med den här ggn.

PostPosted: Sat Dec 11, 2010 12:46 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Om jag minns rätt så sa Martin att han bara hunnit spela spela ca 30 timmar på grejorna innan demon.

PostPosted: Sun Dec 12, 2010 14:28 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

torig wrote:
siffernisse wrote:
torig wrote:
Ok, ja det är väll så jag upplever passiva 242 oxo, funderade bara på om man gjort något åt dem så att de "lossnar" bättre vid passiv drift. Men så verkar inte vara fallet.

PostPosted: Sun Dec 12, 2010 14:45 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

sportbilsentusiasten wrote:
jag kände undertill och den verkar jämntjock och solid, troligen utskuren ur en stålskiva = så som den givetvis skulle varit från början!
majikfoten har samma princip.
Hur Klimaxfoten är kommer jag inte ihåg.
Ok, låter som samma typ som klimax foten.
Jo gamla Akurate foten monterad på 242orna känndes lite epa, skummt att man inte gjort en uppgradering tidigare. Men det var väll kanske ekonomerna som fick bestämma.

PostPosted: Mon Dec 13, 2010 15:00 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Vad kostar dom nya 242-fötterna?

PostPosted: Mon Dec 13, 2010 16:31 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

8990 Kr.

Jag är super nöjda med den nya Akurate serien ,,, va bra den är! Ska koppla i A212 aktiva med 2*4200 snart!

Tack till alla som var med och hoppas vi ses dom som var inte i butiken snart annars trevligt jul från båda Gustaf och Jag! // Martin

Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC+02:00