selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 15:01

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page Previous 1 2 3
Author Message
 Post subject: Re: skillnad naim/linn?
PostPosted: Tue Oct 26, 2010 07:43 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Roger wrote:
Tonny,

Gjorde du någon jämförelse med MDSI? I så fall vad var skillnaden och varför valde du Naim? Är själv en gammal Naim-anhängare även om jag idag kör Linn.
Tyvärr har jag ingen LINN-handlare på orten, dock fick jag min Qute för 16.000 så det var mycket en prisfråga i komb med att Quten har mycket funktioner/ingångar, smidig konfig via menyer osv vilket passar mig. Sneakyn var tyvärr lite tunn i det avseendet.

PostPosted: Tue Oct 26, 2010 23:35 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Har nån jämfört Ovator högtalarna med Akurate? Nån som hört aktiva ovator 600? Gärna åsikter om hur det låter med Linns DS före.

Borde kunna ge lite bättre tryck med ovator 600 än A242 då 600'orna har dubbla 8"

PostPosted: Sat Dec 04, 2010 18:13 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Lyfter denna tråd? Då jag sålt alla bättre käller i systemet (AKurateDS og UnidiscSC) hade det vart kul at höra nån som jämfört HDx gjärna SSD modelen med och utan DAC mot AKurateDS. En HDXSSD skulle kunna vara ett alternativ til AkurateDS för at senare uppgradera med NaimDAC'en och senare egenströmförsörjning. Även om det då börjar bli lönt att spara til klimaxDS är det lättare med sånna steg.

PostPosted: Sun Dec 05, 2010 11:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Med tanke på hur nära dagens Akurate DS är Klimax DS så skulle jag gissa att även ADS är bättre än en tämligen maxad HDX. Tycker att HDX med XPS2,men utan Naim DAC är ungefär på samma nivå som Majik DS med dynamik, kanske ngt bättre.

Jag tycker inte heller att KDS riktigt motiverar sitt pris relativt nya ADS. ADS är idag mer prisvärd även om KDS fortfarande är bättre.

PostPosted: Tue Dec 07, 2010 15:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

HCL wrote:
Med tanke på hur nära dagens Akurate DS är Klimax DS så skulle jag gissa att även ADS är bättre än en tämligen maxad HDX. Tycker att HDX med XPS2,men utan Naim DAC är ungefär på samma nivå som Majik DS med dynamik, kanske ngt bättre.

Jag tycker inte heller att KDS riktigt motiverar sitt pris relativt nya ADS. ADS är idag mer prisvärd även om KDS fortfarande är bättre.
Tack för informationen!

Jag har nu ordnat finanser till en ny AkurateDS 2010. Men jag ska avakta en stund.
Jag måste lyssna på nya AkurateDS och jämföra noga med KlimaxDS några gånger. En beggagnad KlimaxDS är inte så långt bort prismässigt om andra uppgraderingar får vila.
Finns det chans för en uppdaterad KlimaxDS i när framtid kanske nuvarande hamnar i en fördelaktig prisnivå beggagnad. Frågan är i så fall om detta sker överhuvudtaget och i så fall när.
Klimaxen är värd lite extra dessutom på grund av utseende.

PostPosted: Wed Dec 08, 2010 21:52 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Quote:
Nja, jag vill nog inte riktigt hålla med att "den metod vi använder är mer objektiv än subjektiv". Syvend og sidst så är bedömningen subjektiv. I annat fall hade vi nog inte haft en diskussion i tråden "Varför svänger inte LINN mer?"
Jag skulle gissa på att anledningen till att en sådan tråd kan finnas är att inte alla använder tune method när de utvärderar saker. Bedömningen blir aldrig subjektiv när man använder tune method.

http://www.pokerstrategy.com/uV389J

Post new topic  Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page Previous 1 2 3

All times are UTC+02:00