selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 15:15

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1 2 Next
Author Message
PostPosted: Tue Nov 09, 2010 20:55 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jag bara undrar... Finns det någon vettig hemsida på svenska för Linn kunder?
Den bästa jag hittat är Tonläget,men prislistan är dammig...Vad beror det på att handlarna inte prioriterar detta viktiga forum? :x

PostPosted: Tue Nov 09, 2010 21:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Trasicander wrote:
Vad beror det på att handlarna inte prioriterar detta viktiga forum? :x
Det går tillräckligt bra för dom utan att dom behöver bry sig så mkt om det? :wink:

PostPosted: Tue Nov 09, 2010 22:23 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Linncredible wrote:
Trasicander wrote:
Det går tillräckligt bra för dom utan att dom behöver bry sig så mkt om det? :wink:
Ha ha inte om man kollar deras bokslut iallafall,de borde skärpa sig.......

PostPosted: Tue Nov 09, 2010 22:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Trasicander wrote:
Linncredible wrote:
Trasicander wrote:
Ha ha inte om man kollar deras bokslut iallafall,de borde skärpa sig.......
Vad blev detta då? Att skratta åt linnbutikers bokslut? Vad är du ute efter?

Tror inte dom prioriterar deras hemsida då Linn har en helt ok hemsida.
Men visst, finns mycket att förbättra där. Saknar stereokompaniet där faktiskt, han hade en riktigt bra hemsida. Enkel, tydlig och dessutom roande.

Men jag tror att det här forumet kan hålla sig från att håna de butiker som faktiskt gör att vi kan hålla oss med vår (obetydliga) hobby.

Maila dom istället och lägg fram och förklara varför du skulle vilja att dom förbättrade hemsidorna, och varför.

Min gissning är att dom hellre för en direkt dialog med kunderna, istället för att dom ska lägga tid och energi på att skapa en stor hemsida som prisjaktgalna nissar använder sen när dom anonymt ska jaga det billigaste begagnade på nätet.

PostPosted: Tue Nov 09, 2010 22:53 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Men visst, finns mycket att förbättra där. Saknar stereokompaniet där faktiskt, han hade en riktigt bra hemsida. Enkel, tydlig och dessutom roande.

Men jag tror att det här forumet kan hålla sig från att håna de butiker som faktiskt gör att vi kan hålla oss med vår (obetydliga) hobby.

Maila dom istället och lägg fram och förklara varför du skulle vilja att dom förbättrade hemsidorna, och varför.

Min gissning är att dom hellre för en direkt dialog med kunderna, istället för att dom ska lägga tid och energi på att skapa en stor hemsida som prisjaktgalna nissar använder sen när dom anonymt ska jaga det billigaste begagnade på nätet.[/quote]
Dålig dag idag? Jag är absolut inte ute för att håna någon,jag hoppas du skämtar! Jag är bara lite frågande till att det inte finns en riktigt bra hemsida,när Linns produkter förtjänar det! :wink: Mvh Svante

PostPosted: Wed Nov 10, 2010 00:13 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Trasicander wrote:

Min gissning är att dom hellre för en direkt dialog med kunderna, istället för att dom ska lägga tid och energi på att skapa en stor hemsida som prisjaktgalna nissar använder sen när dom anonymt ska jaga det billigaste begagnade på nätet.
Dålig dag idag? Jag är absolut inte ute för att håna någon,jag hoppas du skämtar! Jag är bara lite frågande till att det inte finns en riktigt bra hemsida,när Linns produkter förtjänar det! :wink: Mvh Svante[/quote]

Kanske missuppfattade din ton i inläggen, men först en arg smiley sen skrev du "Ha ha inte om man kollar deras bokslut iallafall,de borde skärpa sig.......".
Var ju inte direkt positiv ton i mina ögon men vad vet jag. Jag är bara en norrlänning. :)

PostPosted: Wed Nov 10, 2010 00:30 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Ha ha kan bli lite konstigt med citeringar-har inte stenkoll på min Ipad än!
Men för att förtydliga min ton,så är den av ren välvilja! Jag tycker Linn har bristande hemsidor inget annat! För oss som redan uppskattar prylarna funkar den!
Som ev nykund är det som en vän sa... Linn måste ha trogna stamkunder,för med en sån sida lär de inte få nya..... :lol:

PostPosted: Wed Nov 10, 2010 00:37 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag hoppas deras energi går åt till att hjälpa kunder bedömma vad för utrustning som passar dem live i butiken. De känns ok om det är så.

Dock håller jag med om att många borde ha bättre och mer uppdaterade sidor. Jag har hört flera handlare klaga när man vill byta in Linn saker och att det är svårt att sälja beggagnat och det går sakta osv. Men samma butiker uppdaterar sina beggagnatlistor väldigt dåligt. Hur ska de få sålt det beggagnat genom nätlistan när de har gamla beggagnatlistor uppe när de faktiskt har de du vill ha inne men inte på listan eller att saker redan är sålda..... :roll:

Edit: Köpte faktiskt min Kinos som var ett inbyte från en kund just för jag råkade gå in i affären och finna en beggagnad.... Plötsligt var den inte så dyr och i superskick. Kanske ska jag vara tacksam den gången för den kanske hade blivit såld tidigare om de lagt ut den på sin beggagnat lista, kanske prioriterar dem de kunder som kommer in och ser vad de har inne då dessa även kan få för sig att köpa nya saker ibland på impuls?

PostPosted: Wed Nov 10, 2010 09:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag tycker att Tonlägets hemsida är riktigt bra och uppdateras ofta. 2:a kommer P&S. De övriga hemsidorna är riktigt dåliga. Tonläget kanske satsar mera på att kommunicera via webben för de har dåliga öppettider. T&T har en skitdålig hemsida men har bra öppettider. Kunskapen om IT spelar säkert in också.

PostPosted: Wed Nov 10, 2010 11:34 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Och samtidigt som denna tråd skrivs görs HighFidelitys hemsida om från grunden:

www.highfidelity.se

Lite finputs kvar verkar det som men helt klart ett steg i rätt riktning.

PostPosted: Wed Nov 10, 2010 16:52 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

För min del det handlar om pengar!

Du kan hitta alla produkter, mycket bilder, information och pris om man click på våran LINN bubbel men detta är inte uppdaterat. Den också är kanske inte ''självklart'' för att använda för många klick bara på bilder längst när på hemsida och vet inte det finns mer, Majik, Akurate och Klimax rum. Det finns nyheter link längst upp på högre men igen kanske inte alla vet om det! Jag har en ''flash' hemsida', svåra och dyrt för att uppgradera. Flash är snygg att använda men dåligt för ipad/itouch eller är ipad/itouch dåligt för min sida?? En annan tråd kanske.

I alla fall jag kommer att satsa på hemsiden som är planerat redan och som butiken i framtiden bara med LINN och hoppas mer självklart att använda. Jag är med att det skulle finnas en bättre sidor för LINN i Sverige från butiker, att vi är dåliga med uppdateringar osv ,,, men ,,, det kommer bli bättre!

// Martin

www.linnhifi.blogspot.com

PostPosted: Wed Nov 10, 2010 20:24 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

trumpeten wrote:

http://www.highfidelity.se

Kul! Ser ju ut som ett riktigt rejält lyft, bra jobbat! :)

PostPosted: Wed Nov 10, 2010 22:38 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jag hade gärna sett lite översättningar från Linns hemsida med kommentarer från testade lösningar i sverige, alltså med den kringutrustning vi kan hitta på Media markt och Elgiganten osv.
De flesta av oss är kvar i vinyl-cdstadiet och vill bara ha bra ljud utan massa datastrul.
Det som är störtviktigt just nu är streaming. Linn har ett försprång just nu, både vad gäller hårdvara och hantering av den mjukvara som finns att erbjuda. På varje svensk återförsäljares hemsida borde det finnas massa att läsa om DS med do and don´t, allt efer vad som händer på utvecklingssidan.
Gör inte Linn detta kommer andra aktörer ta täten och det är synd, dels för Linn som företag och för oss som Linnanvändare.

PostPosted: Wed Nov 10, 2010 23:18 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

trumpeten wrote:

http://www.highfidelity.se

Denna sida verkar vara det jag söker..... Ser mycket lovande ut. tummen upp!!! :D

PostPosted: Wed Nov 10, 2010 23:34 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Snyggt och nyskapande. Inte mycket om det viktigaste just nu. DS, eller har jag missat någon länk?

Post new topic  Reply to topic  [ 17 posts ]  Go to page 1 2 Next

All times are UTC+02:00