Jag lämnade MDSi som en exempel och jag har inget möt han alls! Men för mig jag tror han var lurad, även om han sparat en del pengar ,,, han missad nått som dom extra tusen lapp var värde! Jag bli riktigt sur om LINN UK handlare, absolut! Om dom kom hit och installera eller den är begagnades, även demo-ex detta jag kan tar, men att operera en internet shop med airmail för en av världens mest prestanda brand och deras hetaste produkter är inte ok, inte för mig, inte för kunden!
Att begagnades priser skunkar är en realitet men inte konstigt. 500,000 minneskör i UK ska förlora statliga jobb. Hur många gick i väst Sverige till exempel? Hur många av EU finans drabbat minneskör eget en LINN Hifi men var tvungen att sälja och har inte haft råd att köpa igen? Hur många andra handlare som den ovanför airmail produkter till andra länder med rabatt?
Klimax 350A jag har i butiken är bara bevis. Tror dom hade blivit tillverkat men avbokade eller LINN visst den var utgående färg och släppt dom till mig med 10% extra och jag tänkt jag hade kunden redan klart men det blivit inte så! Jag satt dom på hemsida för -25% nya, sen prisänka till -30%, fortfarande nya. Jag börjat använda dom i butiken sen tog dom till HiFi mässan och dom sitter i butiken, fortfarande perfekt, låter fantastisk bra och sitter på -40%! Jag var kanske först ut med Akurate serien i gamla lådor till aggressive pris! Som jag skrivit ovanför på min första kommentar,
''respektlösa eller realistisk''?? Jag har inte svaret på detta men var jag är annorlunda från det mesta på seleri är att jag måste överliv från att sälja LINN! Det finns beslut som gör ont men för min del är realistisk ,,, När marknaden (Jag snacka inte bara om LINN) är mer stabilt jag ska gärna tar upp priset på vår använt för demo 350A's och har redan funderat över detta ... hoppas alla som har prylar hemma gör detsamma!
Jag har haft långa och svåra diskussion men Alan Williams (LINN), som jag har bra respekt för, omkring begagnades marknad, cross-border osv. Omkring detsamma tiden som mina diskussion med Alan jag hade en tråd på seleri med frågan ''vad vill du ha från din LINN butik''. I alla fall jag använt detta för att ge mig direktion. Världen har ändrat och det finns mycket val vad vi köpa, var vi köpa ifrån och även va vi betala.
Handlare måste hitta på en nisch för att tar i nya och behålla dom kunder och. Dom måste uppleva nått när dom kom hit, bli mottagen på en bra sett, få bra servis och installation, få bra råd ,,, även en gott cafe. Den måste få ett bevis skydd från den kostsamt begagnades marknad som kan ändra bara för ett annat land har problem!
Jag tycker om musik, jag tycker om LINN, ett företag som gör en bättre jobb en andra företag för ett bättre pris! Dom är alltid på framkant! Nya Akurate serien är redan en succé för min del. Den är bättre, en steg framåt och det är inte bara elektronik, det är en bättre mer stabilt chassis med bättre skydd från styrning. Hur många gick från MDS til ADS bara för deras Fru att sa ,,, det är detsamma? (Jag vet några gånger det var en bra sak för man ska gömma lite

) Är Ferrari kunder så upprörd när det kommer en nya Ferrari och ska Ferrari sa ,,, köp inte den produkt vi har nu, det kommer en bättre i framtiden''?? Ett företag ska gå under på en gång om det var så!
Förlåt! Alans råd till mig! ''Look after your own business and what you are doing, create something special that gives the customer something extra, don't waste time and energy on anything else or on customers that were never customers in the first place!'' Good advice! Hoppas alla som kommit till vår GoGoBot/Maeve O'Boyle gig ser att vi gör nått extra och det är värde att betala för, genom din köp hus mig. Alla LINN handlare ger dig nått att bli gladd för ,,, bäst för alla, inkludering kunder och begagnades marknad är om detta räcka för dig att bli nöjd med din köp till listpriser!
Slutsats: P&S satsa 100% på LINN, på deras produkter och på deras filosofi. Vi har redan slutat med mesta av den andra produkter som vi pulsat förut med för att överleva. Vi snart få hela, Majik, Akurate och Klimax, ink full utrustad LP12 i butiken, allt i båda passiva och aktiva. Vi gör detta med vår ägna pengar och detta är dyrt men jag tror i detta och tror det finns möjligt att leverera en upplevelse på köpet av LINN som är värde kunden att betala listpris för ... Jag tror det finns mer som mig som köpa skivor från Bengans till full pris och är rät nöjda även om jag kunde få detta grattis. Vi få se!! Spännande!!
Ha en trevlig helg ,,, ''Cour-iiii-eeeeerrrr'' levereras inte på Lördag! Va bra!
// Martin