Varför ”svänger” inte musiken ”mera” från LINN?
Jag var nu i veckan och lekte i någon timme med en DS-anläggning och den lät trevligt och bra…..Den skulle funka jättebra i köket eller som bakgrundskval på nån fest i vardagsrummet.
Fattas bara, när anläggningen bestod enbart av Klimax prylar dvs, DS, Kontrol och 320 dvs hårdvara för över en halv miljon svenska kronor.
Höger foten vippade lite upp och ner och huvudet gungade i takt med musiken.
Alla instrument, musikslingor och melodier hördes mycket tydligt och tonomfånget var det definitivt inget fel på, men var är draget, kraften, suget, musten och den råa urkraften i musiken och rytmen?
Jag vill bli ”bergtagen” av en musikanläggning och det jag hört hittills av minst 20 olika DS-anläggningar, så levererar de inte alls, vad jag är bortskämd med sedan tidigare, nämligen massor med ös och klös.
På nåt vis så verkar Linn totalt ha övergivit sitt tidigare sväng, för vackra melodislingor.
När man besökte en Linn butik på 90-talet, så var inte en högerfot stilla på de kunder som var inne och provlyssnade. Kolla nu så skall ni få se, på Sfinxer/stenstoder, det är möjligen handlaren, som diggar loss fortfarande, som i fornstora dar.
Jag vill att en bra anläggning ska klara av, ”att ta tag i ballan och dra till, så att hakan hamnar nere bland knäna” och att rytmen gör, att det är helt omöjligt att sitta still.
Som tur är, så har jag en anläggning som levererar just det, som en ”rytmjunkie” behöver..
Jag hoppas att det återigen blir mer "drag och attack", i Linns prylar någon gång i framtiden.
Mvh MRTweak