selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 16:23

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: Sun Oct 10, 2010 19:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

MRTweak wrote:
Hej igen Nonick, självklart tycker jag att du skall slå till, om det är ett bra köpläge.

Men det jag ville säga med mitt förra inlägg var, att du bör vara beredd på, att den ökade upplösningen, inte alltid är snäll mot de grejor, som man har före slutsteg och högtalare.

Jag råkade ut för detta, en gång för länge sedan, då jag skickade iväg och uppgraderade nätdelarna på min CD, DA och försteg samtidigt och då kopplade in en billig Denon CD och ett Denonförsteg, som ett tillfälligt substitut framför mina Keltik/Klout.

Jag får fortfarande rysningar längs med ryggraden, av bara minnet av denna hemska och synnerligen omusikaliska ljudupplevelse :x

Mvh MRTweak
Tänk då om du också bytt ut kloutarna mot H/K eller nåt.. :mrgreen:

PostPosted: Sun Oct 10, 2010 23:32 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

The Archangel wrote:
Bättre är alltid bättre.
Jag håller med om att bättre är bättre. Men bättre playback till en dålig källa ger inte alltid bättre resultat.

Precis som MRTweak har jag rysliga minnen av "obalanserade" anläggningar. En av de värre var en Ipod som källa till KK-Solo-Komri.

PostPosted: Mon Oct 11, 2010 21:10 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Fronten låter bra tycker jag, speciellt vinylen. Min handlare som var hemma och ställde upp 109:orna tyckte det lät bra också.
Vi provade med att jämföra med MDSI med mina pryttlar, med streamad musik med eget lokalt nätverk och det lät bättre men inte haksläpp pga skillnaden.

Dock känns det en naturlig väg att gå vidare med DS och bättre försteg men då i ett senare skede, men först satsa på aktiv drift då ett bra tillfälle dök upp. Rummet är ganska litet och högtalarna låter strålande och det behövs nog inte så mycket pulver. Därför känns Majik serien som en vettig nivå (ca 100K) att för att en bra anläggning i ett litet rum.

PostPosted: Fri Oct 15, 2010 20:43 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Alla fick rätt! :D

Nu spelas det aktivt. När det gäller streamingen från Teac:en så upplevdes bara en marginell skillnad till det bättre. Funderade vad jag lagt pengarna på igentligen?

När vi gick över till vinyl så jäklar i min låda. :lol: Har aldrig hört min vinylrigg spela så bra,. Som att hör sina skivor för första gången för att använda en sliten klyscha. Allt var bättre!

Detta visar att Linn:s filosofi håller i allra högsta grad, den svaga länken avslöjas skoningslöst och en bra källa får de förutsättningar som behövs. Roligt detta. Nu är det bara att gå vidare.

PostPosted: Fri Oct 15, 2010 21:41 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Grattis för uppgraderingen. Nu kanske det blir mer inköp av vinyl.

PostPosted: Thu Oct 21, 2010 08:10 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

MRTweak wrote:

Jag råkade ut för detta, en gång för länge sedan, då jag skickade iväg och uppgraderade nätdelarna på min CD, DA och försteg samtidigt och då kopplade in en billig Denon CD och ett Denonförsteg, som ett tillfälligt substitut framför mina Keltik/Klout.

Jag får fortfarande rysningar längs med ryggraden, av bara minnet av denna hemska och synnerligen omusikaliska ljudupplevelse :x

Mvh MRTweak
hehe:D
Undrar hur det låter hemma hos gemene faktisktian!

Är medveten att jag sitter i glashus själv med inte värlens bästa källa men..
jag tycker mig ändå ha något som kan kallas början till sväng i varje fall:)

Post new topic  Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00