För egen del så känns det lite som ett "kvitto" på att man inte är helt knallpsykotisk i sina upplevelser. Även jag skulle vilja låna ihop ett par 109 och gärna Katan för jämförelse. Den gode Xanlin erbjöd mig ett par till förtjänstfullt pris förra veckan men tyvärr var jag tvungen att avböja av pekuiära skäl(tack än en gång för uttrycket Lippoman)
M140 är ett helt annat djur. Skulle man sno ett uttryck från kära gamla Cervin Vegas broschyr,så känns M140 "som att bli attackerad av en pålkran" vilket gör det svårt att direkt jämföra en stativare efteråt,känns liksom bara "tomt i botten"
M140 på Luleåträffen var både en hifiupplevelse och lite av en billjudsträff samtidigt. Volym 80 shit pommfritt!
MEN ....
Hos Stefan Westerdal tidigare i år fick jag en liknande upplevelse med piP och två profundus X-2 moduler. Det var ett oerhört "flow" och enormt mycket krut,även där är rummet en gudagåva till mänskligheten(ja hela det 300-400m2 stora huset för övrigt)Det ringde i öronen hela vägen hem

Inget source first där tyvärr,hade varit intressant att testa med bättre grejor.
Här spelas på Kaber igen just på grund av att jag kan sakna botten särskilt i den typen av musik som jag snöat fast på. Tror jag spelar för högt med dem,ja det har jag väl redan skrivit ett par hundra gånger,antagligen så är det,som med Linn,att det är den större pjäsen som hägrar,som vanligt.
Nu vet jag förresten något mer,något jag inte visste förräns i Lördags,väldigt off topic men: Jag har ju alltid själv sett Kaber som en finlirarburk,lite "tunn" men enormt välspelande för sin tid. Lördagen bjöd på gott öl och jag fann en visskatt som tog ändå fram till femblåset på morgonen att plöja igenom. Framåt småtimmarna tyckte Bea att det nog kunde vara dags att visa lite hänsyn,så jag fick lov att dra ner en aning,det spelade skitbra kanske aningen högt men,man brukar ju lite slarvigt uttrycka det som så att "grannen spelade gasen i botten" när man egentligen menar att han spelade högt och störande.
Dagen därpå undersökte jag av nyfikenhet hur långt volymreglaget går på mitt aningen antika försteg,se där det går till volym 60,hmm få se nu var inte det den volymen jag hade i gårkväll?
..
Det kan man inte göra med piP