Passar på att lyssna på allt möjligt när jag reser.
Men som tidigare är det endast Linn/Naim/Lejonklou som imponerat avseende elektronik. (även Bonnec på 90-talet)
Men när det gäller högtalare så finns det flera rätt bra tillverkare. Tänk på att de musikalsikt är minst viktiga i kedjan så matar man med en
skitbra signal blir det bra med det mesta i högtalarväg

Source first ni vet
Men intuning/rum är givetvis otroligt viktigt, det gäller alla talare.
MEN det är få tillverkare som använder tune dem i utvecklingsarbetet så det är inte säkert att en dyrare talare är bättre än en billigare, tex B&W där jag i somras testade de tre största i deras nya diamantserie och den billigaste av dessa var bäst.
Har nyligen jämfört (med Naimelektronik a 60k) Dynadio o det andra danska märket med liknande namn (båda stativare runt 20k) , Naim n-Sat (10k) och Naim Ariva (ca 30k är det va?)
n-Sat var tydligt bäst. Ariva lät bättre men... Båda löjligt överlägsna danskarna.
Har på senaste tiden besökt ägare till INO och även haft INO piPs hemma och jämfört med M140, K110, Sara, Mirage stativare runt 5-10k (fråga inte om namet) och referensen "en rackans stor ful burk"

.
Så nu har jag hört deras "volymmodeller" piP (dryga 10k med stativ, dämpkuddar mm) o pi60 (23k) med fem olika elektronikuppsättningar/rum: två Linn (Klimax på källa/för/slutsteg), en Naim (mellanserie) samt även det som LTS/faktiskt.se rekommenderar.
Allt detta i normala miljöer samt även akustikfixade rum a la Öhman.
Nu är ni allt nyfikna på slutsatserna va?
Ni kan väl spekulera&trätas lite så återkommer sportis senare