Spännande nyheter!
Med tanke på förra årets dynamikuppgradering som var ett jättelyft förvånar det inte att de inte lyckats trimma slutstegen ytterligare.
Men tror ändå de nya stegen blir något bättre pga (hoppas jag) stadigare chassi.
Skulle vara kul att jämföra mina gamla Lejonkloutrimmade steg med 4200mkII.
Spännande att se hur pass mycket Linn trimmat ADS/AK.
Tror dock inte det är helt enkelt att förbättra KDS/KK i närtid som vissa spekulerar nu kommer ske. Båda är reält mycket bättre än dagens ADS/AK och både KDS/KK har redan fått uppgraderingar i närtid.
Framför allt hoppas man på en SNYGG
UNIK stilren design i "gammal Linn LK anda" som INTE sedan ändras på 10-tals år!!!!
AV-seriens lådor har ju varit rena katastrofen sedan införandet. (som 2000kr Koreansk massproduserat junk)
Och även om jag förstår att det kan vara smart rent marknadsmässigt att ha en unik Akuratedesign för att motivera prisökningen över Majik så är det beslutet tyvärr kortsiktigt.
Nu kommer ju alla att genast spekulera i NÄR även den designen ändras alt får samma lådor.
Speciellt då motivet enl Linn verkar vara att minska designskillnaden till Klimax. Ett argument som är krystat då man samtidigt nu SKAPAR en NY disignskillnad mot Majik
Det enda smarta rent produktionsmässigt är ju att ha samma lådor då man nu inte säljer så mycket. (vilket förövrigt varit svaret Linn gett på frågor om varför majik/Akurate haft samma design, tidigare dvs)