selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Wed Apr 30, 2025 17:36

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 88 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6 Next
Author Message
 Post subject:
PostPosted: Sun Oct 03, 2004 14:53 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Empress wrote:
Bill50x wrote:
Fredric wrote:
Öh, har det här spårat ut fullständigt? :?
Hm, jo. Det var enklare på vinyltiden, man valde sina favvisar och det var då inga problem att hålla sig i spåret. Spelas de cd verkar det kunna glida omkring lite hur som helst :-)

/ B
Medhåller. Vinyl är att föredra. :)
Vinyl e det bästa, synd bara att dom skivor man vill ha är så jädra dyra :(
Sen har jag inget utrymme här just nu att ha nåt annat än datorn :cry: :cry: men så fort vi får ny lgh ska ja ta upp min Axis, resten ska köpas nytt :)

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 03, 2004 16:37 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Dixie_fried_56 wrote:
Empress wrote:
Bill50x wrote:
Hm, jo. Det var enklare på vinyltiden, man valde sina favvisar och det var då inga problem att hålla sig i spåret. Spelas de cd verkar det kunna glida omkring lite hur som helst :-)

/ B
Sen har jag inget utrymme här just nu att ha nåt annat än datorn :cry: :cry: men så fort vi får ny lgh ska ja ta upp min Axis, resten ska köpas nytt :)
Inte kul när det är trångt. Ja du vet hos oss är det ett nödrop med. Men det är ju LITE värre hos er.

Hoppas att ni får tag i en ny lgh så att du kan dra igång vinylsamlandet igen. :wink:

P.S

Hoppas att du har någorlunda hyfsade högtalare på datorn bara så att det är någorlunda uthärdligt.

Annars så kan du ju se om du hittar ett par begagnade Indexar att koppla in. :lol:

Det är inte operativet som skall ha kontroll över dig, det är du som skall ha kontroll över operativet.
Kontrollfreks kör inte med Windozen.

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 03, 2004 17:00 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Empress wrote:
Dixie_fried_56 wrote:
Empress wrote:
Inte kul när det är trångt. Ja du vet hos oss är det ett nödrop med. Men det är ju LITE värre hos er.

Hoppas att ni får tag i en ny lgh så att du kan dra igång vinylsamlandet igen. :wink:

P.S

Hoppas att du har någorlunda hyfsade högtalare på datorn bara så att det är någorlunda uthärdligt.

Annars så kan du ju se om du hittar ett par begagnade Indexar att koppla in. :lol:
Missade precis ett par Nexus för 2000 i Alingsås, det blev man lite sur över men Creek stärkaren e ju bra men jag har inte kunnat koppla in den än, hörlurarna jag köpte är inte helt fel heller, helt klart värda sitt pris hehe.
Men allt hänger på kneg just nu, får jag bara det så kommer vi ha ny lgh ganska snabbt och sen är inte nya prylar långt efter ;)

Men vi ses om ett par veckor, vi kommer ner den 21 och stannar tills den 2 November

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 03, 2004 20:44 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Oj det här var svårt men jag ska försöka...

Smashing pumpkins - Siamese Dreams (en av de absolut jämnaste och bästa skivor som gjorts. Tuuung!)

Metallica - Svarta (En klassiker)

Ulf Lundell - Utanför murarna (Dubbelalbum utan ett enda svagt spår!)

Ulf Lundell - Vargmåne (Första och bästa Lundellplattan)

Cat Stevens - Teaser and the firecat (Många bra låtar)

Cat Stevens - Mona bone jakon (Egentligen bara en bra låt men den är så bra att skivan ändå hamnar på denna lista! :) )

Rolling Stones - big hits (high tide and green grass) (Alla äldre klassiker samlade, ljudet inte det bästa men däremot känslan!)

Madonna - The immaculate collection (Alla klassiken på en och samma skiva, några mycket lyckade ommixningar av flera låtar också.)

Jakob Hellman - ... och stora havet (Tyvärr enda skivan han gjorde)

Suzanne Vega - Solitude Standing (Behöver knappast kommenteras...)

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 03, 2004 21:09 
Site Admin
Site Admin

Har du inte (minst) ett ex av metallicas svarta på vinyl redan Fredde? Har för mig vi jämförde cd mot lp med den hos dig någon gång...

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 03, 2004 21:13 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Sony wrote:
Har du inte (minst) ett ex av metallicas svarta på vinyl redan Fredde? Har för mig vi jämförde cd mot lp med den hos dig någon gång...
Jag har 2 ex, ett i reserv... :wink:

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 03, 2004 21:48 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

kul kul

:wink:

Post subject:
PostPosted: Sun Oct 03, 2004 21:49 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

:D :D :D

Post subject:
PostPosted: Mon Oct 04, 2004 10:02 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Oj, Susanne Vega glömde jag. Hon borde också varit med på min lista. Jag tar nog henne istället för Bob Marley

Post subject:
PostPosted: Mon Oct 04, 2004 12:38 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

När det gäller Susanne Vega så är jag nog mest förtjust i skivan "nine objects of desire".Solitude standing är inte lika skoj i min mening.

Post subject:
PostPosted: Mon Oct 04, 2004 12:59 
Aktiv Medlem
Aktiv Medlem

Heskiels försök till en lista utan inbördes ordning:

Ultravox - Vienna
Japan - Gentlemen Take Polaroids
Ratata - Jackie
David Sylvian - Brilliant Trees
ABC - Beauty Stab
Roxy Music - Country Life
Talk Talk - Colour of Spring
Marvin Gaye - What's Going on
Walk on Water - Walk on Water
Prefab Sprout - From Langley Park to Memphis

/från en gammal avdankad 80-talssynthare...

Post subject:
PostPosted: Mon Oct 04, 2004 13:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Skulle vara roligt att sammanställa den här tråden med ihopklippta citat från olika inlägg..

bla bla... p-film, begagnat är äckligt, ingen känsla och sen är det nån som föredrar vinyl :?: Vad pratar vi om egentligen?

Post subject:
PostPosted: Mon Oct 04, 2004 14:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Bortplockat inlägg pga att det va värre än någon annans :D

Last edited by stranna on Mon Oct 04, 2004 20:34, edited 1 time in total.

Post subject:
PostPosted: Mon Oct 04, 2004 15:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag köpte en Rick Wakeman vinyl begagnad. The myths and legends of king arthur and the knight of the round table närmare bestämt. Skivan var i ett fint skick, original bokletten var med liksom en reklam lapp för andra Wakeman skivor utgivna av samma bolag. Det roligaste var dock att personen som en gång i tiden köpte skivan ny hade klippt ut två artiklar från dagstidningar. En av artiklarna saknade datum så det hade antecknats med kulspetspenna under rubriken ”kluven Wakeman”, 16/5-76. Den andra artikeln var från Göteborgs-posten, den 17 maj 1976. Den förste ägaren har alltså bemödat sig om att klippa ut artiklar och sparat dessa i skivkonvolutet.

Äckligt? Nej, charmigt tycker jag. Skivan får en helt annan historia och betydelse för mig. Någon har köpt skivan, tyckt om den, varit rädd om den, sparat tidningsurklipp om den. Tidningsurklipp som nu nästan 30 år efteråt är alldeles gula.

Det finns en skön känsla i både nytt och gammalt. Det här var ett exempel på en fördel något begagnat kan ha.

Post subject:
PostPosted: Mon Oct 04, 2004 18:36 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Tjagge wrote:
Jag köpte en Rick Wakeman vinyl begagnad. The myths and legends of king arthur and the knight of the round table närmare bestämt. Skivan var i ett fint skick, original bokletten var med liksom en reklam lapp för andra Wakeman skivor utgivna av samma bolag. Det roligaste var dock att personen som en gång i tiden köpte skivan ny hade klippt ut två artiklar från dagstidningar. En av artiklarna saknade datum så det hade antecknats med kulspetspenna under rubriken ”kluven Wakeman”, 16/5-76. Den andra artikeln var från Göteborgs-posten, den 17 maj 1976. Den förste ägaren har alltså bemödat sig om att klippa ut artiklar och sparat dessa i skivkonvolutet.

Äckligt? Nej, charmigt tycker jag. Skivan får en helt annan historia och betydelse för mig. Någon har köpt skivan, tyckt om den, varit rädd om den, sparat tidningsurklipp om den. Tidningsurklipp som nu nästan 30 år efteråt är alldeles gula.

Det finns en skön känsla i både nytt och gammalt. Det här var ett exempel på en fördel något begagnat kan ha.
Håller med hela vägen. Förutom att skivan i sig är mycket bra (och bättre än vad Rick presterar idag) så är just sådana här "historiska tillägg" guld värda! Hur någon kan finna sådant "äckligt" övergår mitt förstånd :shock:

Tänk om vi raderade ut allt som hänt hittills, va f-n skulle vi då snacka om i lördagskvällens vin-ångor :D

/ B

Post new topic  Reply to topic  [ 88 posts ]  Go to page Previous 1 2 3 4 5 6 Next

All times are UTC+02:00