Linnofil wrote:
Någon som varit där? Viktigaste frågan är väl vad som låter bäst, Tonlägets eller P&S system? 
Direktrapport tack!
P&S system lät klart bäst. Men det är egentligen löjligt att jämföra ett av Linns minsta system (Tonlägets), med Linns bästa system (P&S). Båda hade definitivt inte möjligheten att spela optimalt i en jättelokal med en mängd andra utställare. P&S hade skärmat av sin installation med draperier, så det blev mer "intimt".
Om man i övrigt ska göra en mycket kort och snabb kort kommentar, så vad det flera system som lät bra. Bäst tyckte jag ett system med Respons Grand Dimension (svenska högtalare). Jag glömde titta vad som drev dom (lyssnade på musiken

). Dessutom lät B&W 800 Diamond med Classé-elektronik rätt bra.
Blev också positivt överraskad av Wilson Audio MAXX med Krell-elektronik. Har tidigare hört deras Watt Puppy och inte blivit imponerad. Det blev jag däremot av O&G Engineering, ett svenskt företag som presenterade ett nytt monoblock, RS2000, på 2000W (8ohm) som drev deras högtalare Morello-1. Klart trevligt system. Annars så lät Larsen-högtalarna rätt bra också. Drivna av GaMut-elektronik. Gillar deras högtalare.
Men, Linn-system med Klimax 350A, lät faktiskt inte så pjåkigt med tanke på betingelserna. Hade de fått ett eget utställnings-rum, så skulle de säkert låta riktigt bra.
Avslutningsvis. Det är svårt att på en mässa, jämföra olika system. Det blir korta lyssnings-sessioner, systemen demas med olika typer av musik och många rum "stör varandra". Men trevligt är det trots allt.
/mvh