hardcorelinnie wrote:
Har hört komplett Naim-anläggning (HDX+försteg+slutsteg - kommer faktiskt inte ihåg exakt modellnr, men priset var ca. 250 kkr totalt) drivandes Audiovectorhögtalare och det var bra, men för dyrt för att kunna konkurrera med Linn (enligt min och min kompis åsikt). Skulle nog hävda att den anläggningen var ungefär på samma nivå som kompisens anläggning med Majik DS, Kikkin, 2250/D och A242 och då drar ju faktiskt 242 upp priset utan att tillföra motsvarande prestanda (p.g.a. rel. baktungt system).
Jag byte ut naim för LINN, hus en kunde i London. Han hade en HDX, naim senaste DAC, referens naim försteg och alla tre hade separat lådor referens nätdel (tror han sa 5000 pund stuk * 3, kan det bli sant?) ,,, en mycket spännande system men i alla fall byte allt till KDS/d + KK/d! Ljudbilden var så bred och djup att jag hade ingen idea var musiken kommit ifrån. Jag hängt inte med! Källan (HDX+DAC+2st nätdel) för mig var inte bättre en MDS.
In med KDS/d + KK/d och skit va bra ,,, det var som hade set en extra mjuk kudde under min rumpa och jag skunk när, fått känslan från den artist och helt enkelt det lät som musik // Han kört ATC aktiva Engelsk högtalarna, imponerande och musikaliskt för priset, mycket skönare en ner jag lyssnat till HDX, DAC bla bla naim med dom stora Audiovector ,,, snälla tar bort den ''spännande-funktion''!
naim är en av UK's bästa HiFi företag men dom måste släng bort den ''spännande-filter'' dom har på produkter och kom tillbaka till musiken ... det bli bara oäkta! Annars det kommer att bli många som byt till LINN för att lyssna på musik istället och inte minst vad man få för pengarna. KDS/d + KK/d är på den nivå ,,, en klipp! Positiva kommentar för naim, det lät som nätdel var super ren ,,, ingen brus alls ,,, men Dynamik är också extremt bra för nästan ingen pengar alls ,,,