selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 13:21

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: Tue Aug 24, 2010 12:07 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Stort tack för alla inlägg! Det hjälper mycket! Jag ska prata till Gilad och fråga om har kan gör en live Q&A om ''Vad vill du ha från din LINN butik?'' Här är några svar till dina kommentarer!

Men först lite av det roliga: Våra special Skotts dialekt funkar inte alltid med nya teknologi! Skit va bra ... http://www.youtube.com/watch?v=5FFRoYhTJQQ

Quote: Hardcorelinnie

* Håller med Christian; Stort installationskunnande är viktigt. Det är ofta där det fallerar när kunden inte blir 100 % nöjd. När det gäller DS så måste butiken kunna erbjuda precis den support som krävs. Samarbetsavtal med någon data-företag tror jag skulle vara lämpligt. Andra kontakter så som t.ex. elektriker som fixar elinstallationen etc. är också bra.

Martin: Jag är med! Många bli förbannad och peka på DS som problemet när en nätverk funkar inte. Var ligger gränsen om ansvar? Jag vill börja med år avtal servis. Bronze (installerat och klart på dina hemma nätverk men ingen lånsikt ansvar för nätverk problemler). Silver (som Bronze men med 100 skivor Rip, email/telefon hjälp; kanske remote-desktop hjälp plus max en besök månad för svåra problem fastpris 200Kr). Gold (som silver men 400 skivor rip plus total nätverk ansvar (IT konsult), gratis besök om behövs, kunden få inte leka med installationer, mil/timmar kostnad om mer en 30 minuter från butiken). Vi ska kör en Högtalarna ''Tune-in'' demonstration på nästa event! El kille finns och han är fantastisk bra! KOMMENTAR OM DETTA SNÄLLA!

* Något som ingen nämnt och som jag tror skulle kunna funka synnerligen bra i.o.m. DS-intåget är utrustning till offentliga lokaler (restaurang, café, bar, gym, ...).

Martin: Jag har haft många Arkitekt och offentliga leverantör, även hade en Klimax system på dem på Input mässan (årliga lux på Göt Världs Kultur Museum med hundratals Arkitekt). Alla fråga om Spotify :( Jag installerat K120, 2*K106 + Sekret Dsi i Amerikabaren och dom spela Spotify! HJÄLP!! Dom vill ha det enkelt, billigt! Jag jobba vidare! Frustrerande … en bar med en bra DS system kommer att bli succé! Tack för kommentarer!

Quote: BILL50x

Man kanske ska möta kunderna där de lyssnar på musik?

Martin: Kanske en dem för dom som spela i Göt Symphony ,,, Hmnn! Har redan lämnade offert till många cafe och skivbutik att set i nästan gratis LINN DS! Tor även ipad ska hjälpa till, jag älskar våra! Tack för kommentarer!

Quote: Torig

''Trevligt initiativ Martin,'' Martin: Tack! Torig '' möter i butiken ska vara ett enklare Linn-system. Majik DS-I och ett par Majik 109'' Martin: Jag är med! Torig: ''Squeezebox. alternativ med Linns DS-spelare ... kvalitéer på de nedladdade musikfilerna .. möjlighet att ha med filer .. Möjligheten att både ta med sig egen utrustning eller låna hem utrustning är viktig
Martin : Finns redan!

Torig ''musikmöbler de står på'' Martin: Jag har Dansk CLIK men du är rät, behöva andra och högre nivå! Torig ''inte alla kunder ute efter en hel Linn-anläggning. Torig ''ödmjuk …. möjlighet att lyssna i lugn och ro'', Martin: tror det finns redan? Tack för kommentarer!

Quote: Doze84 & Leif_lar

Ett nyhetsbrev! Martin: Detta jag måste göra, minst för varg nya produkt/uppdatering och vad är på dem i butiken. Email mig och du få detta! Finns även ''nyheter'' på våran hemsida med en Blogg om vad händer!
Doze84 ''Folk gillar berättelser'' Martin: kunskap är viktigt men inte skitsnack! Jag är med, ''empower'' kunden att tar äget slutsats ''Om det låter bättre detta är bättre, Tune-dem'' Tack för kommentarer! Leif ''slet dom som djur (hifidelity) Martin: Jag tror i produkterna, tror i LINN's model, Elskar att prata om LINN fabrik/människor/filosofi och hoppas det synas att jag gör allt för kunder även om dom har inte råd. Leif ''instegssytem för ca 10.000'' Martin: Ja! En ''lost-leader'' vad? Ändras varg månad vad är het på instegs? Jag har Projekt konto!

Leif: Uppföljning, jätteviktigt
Martin: Jag är med! Jag älskar att höra från en bil handlare en månad eller två senare även om nästa köpet från honom är kanske 3år framåt ,,, jag kom ihåg detta! Tack för kommentarer!

Övrigt!! Martin:

Allt tar tid men det är bra att ha målen framför sig om vad man ska leverera för att båda njuta av dit jobb och att bli succé … att kunder trivs hus mig och butiken kan klara sig år efter år. Jag tror det mesta ska levereras! Hemsida är på gång med minst en ungdatering varg månad (ink dem-list) och Nyheter hela tiden. Läsa ''Nyheter'' i 10 minuter för bra nyheter för Maeve O'Boyle!

Tack igen!

www.linnhifi.blogspot.com

PostPosted: Thu Sep 02, 2010 16:44 
Site Admin
Site Admin

Riktigt intressant tråd som jag dock kommer in lite sent i..

Jag tycker temaveckor låter väldigt bra. Alltid intressant att höra jämförelser men om jag inte är ute efter något speciellt känner jag det som att säljaren får lägga tid på mig i 'onödan'. Med olika teman har handlaren tid att rigga ordentligt vilket gör det enkelt och snabbt också - mindre besvär. Köra temaveckor med källa, försteg, med/utan dynamik, aktiva ninka mot passiva M140, X100 vs. X200 osv tycker jag låter smart och rätt enkelt för butiken. Också får folk maila in förslag på intressanta jämförelser så får butiken gratis register på lite kunder :) Att träffa folk med samma intresse är ju roligt och säkert lönsamt för butiken. Ser man att mer 'vanligt folk' också kan lägga 100kkr på stereon är det nog större chans att man gör det även om det inte borde vara för någon annan än en sälv man köper.

Sedan tror jag man måste acceptera att alla kunder inte kan vara nöjda. Hur bra man än försöker blir det ändå alltid några som man aldrig kan göra riktigt nöjda, eller redan bestämt sig för att anse något.

Tjejkvällar skrattade jag till när jag läste men är ju genialiskt! Garanterat får du lokalpressen att göra ett reportage om det - sticker verkligen ut. Och är det något av er på forumet som skulle annat än jubla om frugan kommer hem och säger att hon minsann ska på stereoaffären och mingla?! Massor av bra reklam från alla håll.

PostPosted: Thu Sep 02, 2010 17:45 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Quote:
Tjejkvällar skrattade jag till när jag läste men är ju genialiskt! Garanterat får du lokalpressen att göra ett reportage om det - sticker verkligen ut. Och är det något av er på forumet som skulle annat än jubla om frugan kommer hem och säger att hon minsann ska på stereoaffären och mingla?! Massor av bra reklam från alla håll.
SONY, vet du va du har hittad på nåt där! Dom i det mesta är ointresserat men inte alla och jag tror Tjejkväll måste en HiFi tidning skriva om och kanske även en vanligt tidning! Bra åsikt på Christians ide - bra!

Om nån har fått mina första ONTHERECORD, LINN nyhets brev- vad tror du, var det intressant (utanför mina Svenska, jag vet jag är dåligt men försöka). Gilad tyckt om detta men han kan inte Svensk ,,, vilken tur ;) // Martin

www.linnhifi.blogspot.com

Post new topic  Reply to topic  [ 18 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00