selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 16:23

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 
Author Message
PostPosted: Mon Jun 14, 2010 00:33 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Fick nyligen höra att i mitten av juni eller juli skulle bli en ny Kampanj med Dynamik på köpet vid köp av nya varor i Majik serie och uppåt.

Någon som kan bekräfta det?

Har själv tänkt uppgradera bakhögtalare till Majik109, så om detta stämmer blir det köp i sommar.

Edit: Ändrad rubrik efter information från Linn forumet.

Last edited by Comstedt on Mon Jun 14, 2010 09:16, edited 1 time in total.

PostPosted: Mon Jun 14, 2010 07:41 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Det verkar vara något som ska komma och på Linns forum kan du läsa följande.

If you buy a product from the Majik, Akurate or Klimax range then Linn will either gift you a Dynamik power supply upgrade for another compatible product, or they will give you enough Aktiv cards to make your system Aktiv.

http://forums.linn.co.uk/bb/showthread. ... 1#pid76381

PostPosted: Mon Jun 14, 2010 09:13 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Får kolla upp med min handlare senare i sommar vilka premisser som gäller. 17 Augusti är ett tag till så då är det ingen stress för mig. Med lite tur kan de bli både M109'or och en Majik eller Akuratesubb beroende på hur ekonomin ser ut i slutet av sommaren. Får bara lyssna lite hur känsligt det är med ljudvolym hos dom nya grannarna först då jag fått ny lägenhet.

PostPosted: Sat Aug 14, 2010 15:29 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

kanonkampanj detta.. :)

köpte nu en majik 112 och får med kort till mina 140's , som kostar 10800:- bara korten..! dvs mer än vad centern kostar, helt galet egentligen.

PostPosted: Sat Aug 14, 2010 19:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Aleann wrote:

köpte nu en majik 112 och får med kort till mina 140's , som kostar 10800:- bara korten..! dvs mer än vad centern kostar, helt galet egentligen.
Ja visst är det bra för dig. Men om kunderna har aktiva kort så måste de köpa slutsteg till korten. Så Jag tror Linn vinner också på dealen.

PostPosted: Sat Aug 14, 2010 19:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Ack, ja... om ekonomin bara skulle tillåta, så :cry:

PostPosted: Sun Aug 15, 2010 14:03 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

ed wrote:
Aleann wrote:

Ja visst är det bra för dig. Men om kunderna har aktiva kort så måste de köpa slutsteg till korten. Så Jag tror Linn vinner också på dealen.
Jadå, absolut, just kortkostnaden var en detalj som gjorde att jag ryggade lite för att ens fundera på mina M140 aktivt drivna för att få ut mer av dom. Det tillkommer ju kabelkostnad också på det hela.

Detta gjorde min slutstegsfundering rätt enkel i slutändan, 2st M6100 (eller 2st 4100 och ett 3100, beroende på vad man får tag på begat helt enkelt) och inget x200 alls. För mig var det en kanondeal totalt sett hur jag än vänder och vrider på det hela. Vill jag inte köra aktivt kan jag nog få ut en slant för korten också :)

Jag hade totalt missuppfattat kampanjen när jag hörde talas om den, jag trodde aktiveringen gällde den högtalare man köpte dvs i mitt fall 112'an :oops: Sony skrev något annat i tråden jag skapade om nytt slutsteg som fick mig att börja fundera om jag inte hade fått det om bakfoten. Tur det!

PostPosted: Wed Aug 25, 2010 18:22 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Tjenare!

Jag köpte ett par M140 tidigare i år (eller var det slutet av förra året?) och älskar högtalarna. Till och med deras uppenbarelse är njutbar =)

Mina tankar går också i hur jag ska kunna uppgradera dem, i nuläget kör jag en Movie 05:a med ett par K400 (icke bi-wirade) in i dem, och funderar på om en M6100 skulle vara ett roligt slutsteg att ha till dem. Visst går det att tri-ampa via M6100?
Jag vet att många skulle säga åt mig att uppgradera källan, men DS-spåret har jag inte riktigt fastnat för ännu och jag vill gärna kunna spela CD/DVD på systemet också. Kanske en Unidisc skulle vara något för mig?

PostPosted: Wed Aug 25, 2010 20:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

En unidiscSC hade vart en stor uppgradering. Och de är oförskämt billiga beggagnade,(också en av anedningarna att jag har behålt min egen)
Men de kräver förståss ett slutsteg. Men de kanske inte blir nån större skillnad plus minus att byta till en UnidiscSC om du ändå ska skaffa slutsteg. Du kan säkert få en del för movien.

Ja du kan tri-ampa med 6100

PostPosted: Thu Aug 26, 2010 11:07 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Comstedt wrote:
En UnidiscSC hade vart en stor uppgradering och de är oförskämt billiga begagnade (också en av anledningarna att jag har behålt min egen).
Men de kräver förstås ett slutsteg. Men det kanske inte blir nån större skillnad plus minus att byta till en UnidiscSC om du ändå ska skaffa slutsteg. Du kan säkert få en del för movien.
Hur menar du att det "kanske inte blir någon större skillnad plus minus att byta till en UnidiscSC"? Prismässigt eller ljudmässigt. En Unidisc tillsammans med ett C6100 måste väl vara en rejäl uppgradering jämfört med en Movie, på alla plan?

PostPosted: Thu Aug 26, 2010 12:17 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Är 4.0 uppsättning och digitala ingångar viktigt för dig?

Om inte skulle jag vilja slå ett slag för Majik I och UD 1.1/2.1, sedan när du redo att ta steget till DS säljer du UD eller har kvar den för film. Måste dock tipsa dig, att redan nu ska ta steget till DS. Kanske MDSi då får du digitala ingångar dock inga bakisar.

PostPosted: Thu Aug 26, 2010 12:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

AzP wrote:
Comstedt wrote:
En UnidiscSC hade vart en stor uppgradering och de är oförskämt billiga begagnade (också en av anledningarna att jag har behålt min egen).
Men de kräver förstås ett slutsteg. Men det kanske inte blir nån större skillnad plus minus att byta till en UnidiscSC om du ändå ska skaffa slutsteg. Du kan säkert få en del för movien.
Hur menar du att det "kanske inte blir någon större skillnad plus minus att byta till en UnidiscSC"? Prismässigt eller ljudmässigt. En Unidisc tillsammans med ett C6100 måste väl vara en rejäl uppgradering jämfört med en Movie, på alla plan?
Steget från Movie05 med C6100 till UnidiscSc med C6100 kommer upplevas större än steget från Movie05 till Movie05 med C6100

Det är inte stor skillnad i pris på en beggagnad UnidiscSC och en Movie05, Beroende på lite olika utförande. En unidiscSC eller Movie05 med Dynamik är förstås värd mer. UnidiscSc med Dynamik är riktigt bra.

Byter du först til en UnidiscSC utan Dynamik har du en fin uppgradering i framtiden i form av Dynamik til den. Jag upplever unidiscSCen som vartfall jämnbördig med MajikCD och UnidiscSC med Dynamic som klart bättre.

PostPosted: Thu Aug 26, 2010 15:09 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

De annonser jag sett ute på 6100 kallar den för Majik 6100 (M6100 i vissa fall), men sedan har jag sett en Chakra C6100 (som jag ju skrev). Är detta samma slutsteg eller?

PostPosted: Thu Aug 26, 2010 15:12 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

AzP wrote:
De annonser jag sett ute på 6100 kallar den för Majik 6100 (M6100 i vissa fall), men sedan har jag sett en Chakra C6100 (som jag ju skrev). Är detta samma slutsteg eller?
Den hette väl först Chakra 6100 men bytte senare namn till Majik 6100 - handlar om samma maskin dock. (Säger jag nåt galet så får den som har bättre koll rätta mig men så här har jag förstått läget hursomhelst.)

PostPosted: Thu Aug 26, 2010 22:18 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Linncredible wrote:
AzP wrote:
Den hette väl först Chakra 6100 men bytte senare namn till Majik 6100 - handlar om samma maskin dock. (Säger jag nåt galet så får den som har bättre koll rätta mig men så här har jag förstått läget hursomhelst.)
Jag kollade upp just det där, sista släppen av C6100 är i princip identisk med M6100 medan dom tidigare saknar intern bygling plus att det kan skilja på fler punkter också. Lite knepigt som köpare att veta vilken variant man då får om man köper begat så jag tänkte försöka hitta ett M6100 när jag väl har råd med nya prylar, mycket för att vara på den säkra sidan med vad man egentligen får.

(Kan tipsa om att jag såg att Peoples hade inne 2st M6100 med dynamik för rätt vettig kurs.)

Testade själv Unidisc SC/D mot ett M6100 med min ADS som källa för inte så länge sen och det lät fruktansvärt bra, SC'n med CD i halkade efter en bit men också det lät riktigt bra. Jag trodde där att SCn skulle faliera lite som försteg men det gör den inte i mitt tycke. Det är en bra instegsmaskin till klart rimliga begatpriser, man får dock se upp lite med lasern i den vad jag har förstått. (min var helt nyservad)

Tycker som andra nämnt att du bör kika lite närmare på DS, det är värt det trots installationsknepigheter osv. Även om SCn inte gör bort sig på något vis blir det ett ganska rejält steg upp med t.ex en ADS. Ser att den börjar att gå att få tag i till rätt hyfsat pris begat nu också, klart vettigt sparobjekt om man börjar med t.ex SC med D och ett Mx100. Sen jag skaffade ADS har jag nog inte lyssnat på CDskivor i princip alls utan det är flac som gäller för hela slanten.

Man bör nog främst sätta upp ett slutmål, bestämma sig för en setup man vill ha i slutändan, om det ska vara surround/2kanals och vilka prylar isåfall och sen försöka hålla sig till det så gott man kan, annars kan det fort bli onödigt dyrt pga utbyten osv.

Post new topic  Reply to topic  [ 15 posts ] 

All times are UTC+02:00