Tack för dom orden MNn! För tillfället står Ninkorna ca 187 cm ifrån varandra. Låter dom för tillfället stå kvar så, eftersom jag har bokat in Fredrik L för ett besök om nån dryg vecka. Han får stå för den slutliga intuningen och vi får se hur stort avståndet blir efter det. Kommer även att få en uppgraderad Kikkin i samma sväng. (Jämfört med hur det ser ut på bilden ska även TV:n sänkas en del höjdmässigt jämfört med hur det ser ut på bilden. Var alldeles för jobbigt för nacken att ha den så pass högt som framgår av bilden.)
En del annat händer också. Mina gamla LK140-trotjänare har fått bege sig iväg till nya goda hem, den ena till Småland, den andra till Norrland. Ersättare är ett C6100/D-steg som är tänkt att aktivt driva Ninkorna. Förväntar mig ett hyfsat prestandalyft, måste dock säga att jag något sörjer LK-estetiken: två LK140 placerade ovanför varandra knäcker definitivt ett C6100 rent estetiskt. När jag packade ner det sista av de två LK140-stegen häromdagen, var det nog allt med en liten tår i ögonvrån. Men vad gör man inte i jakten på det, om inte perfekta, så ändå bättre ljudet

!
Hann ju uppgradera från MDS till (beg.) ADS enbart nån dryg månad innan släppet av en ny Akurate-serie offentliggjordes, så man får väl räkna med att ett viss ekonomiskt ”tapp” (åtminstone räknat i återanskaffningsvärde) har skett här under senaste dryga månaden (som diskuteras på Linns eget forum är det ju horder av ADS Mk I ute på ebay just nu). Det är ju dock något man får räkna med, knappast möjligt om man är inne i Linn-uppgraderingssvängen att uppgradera varje komponent vid en optimal tidpunkt rent ekonomiskt. Långsiktigt tycker jag det är jättekul att Linn fortsätter att pressa upp prestanda på DS-spelarna, ska bli intressant att se när det kommer en större uppgradering vad gäller Klimax DS!!
Har även bytt ut så att det nu kommer att vara Silver IC rakt igenom, sista svartkabeln har nu också rykt.
Ser nu som sagt verkligen fram mot besöket av Fredrik. Har varit helt utan musik i flera veckor nu och det börjar bli riktigt jobbigt… musiksuget är grymt just nu, såväl för mig som för hustrun!