Tjena.. igen!
Håller på att se över nätkablagedelen till min rigg medan jag flurar på hur jag ska göra med slutstegsbiten.
Jag har ojordat uttag just nu, bör jag jorda? (Är liite småbökigt att fixa då rören går så krokigt men med lite våld och vaselin bör det nog gå i slutändan om jag tjurar om det är värt det dvs gör en riktig skillnad.)
Jag har en billig (jordad, spelar det någon roll fast jag kör ojordat just nu?) grendosa från classe dit jag kopplat min LK100, ADS, Unidisk SC samt en HTPC. Bör jag se till att HTPCn går på egen sladd från uttaget? Bör jag investera i en annan grendosa? Tar isåfall mer än gärna emot tips på vettiga grendosor.
Nätkablar till riggen.. Jag har just nu 3 olika (ena är jag riktigt fundersam över, finns ingen text alls på själva kabeln, den följde med LK100'an, står Volex på kontakten dock) samt en tongyan till ADS'n och den till Unidisken stod det något om great britain på men i övrigt är det svårt att se vad det egentligen är för något. Finns det någon vettig nätkabel i nuläget i 1m-1.5m längder som inte kostar galet mycket pengar?
Beställde Microconnect 3m nätverkskablar som sportis rekommenderade från Dustin nyss men nätkablaget verkar knivigare, sökte på forumet men finner inget riktigt konkret köpförslag så att säga. Kan nån hjälpa mig här så vore jag tacksam.