Äsch nu blir det mera bilder och berättelsen fortsätter.
Ähum.. det hände alltså något för ungefär 2 år sedan..
Det som inträffade var totalt oväntat, obilligt, ovant och otroligt kul!
Jag skulle ha mig ett par nya högtalare, jag hade varit inne på Hifibutiken i Östersund tidigare och fått lyssna till ett par System fidelity golvhögtalare som ser ut så här -->

och kostar runt 9 lök om jag inte minns fel. Jag släpade således med mig
XTZ`s monsterkloss och mina Audio Pro Black Diamond V2
för att testa och gämföra. Och vi körde igång.. Så här i efterhand kan jag faktiskt inte minnas om jag upplevde ngn skillnad alls mellan mina
audio pro och System fidelity-högtalarna. Det var liksom, meh..
Finns det inget annat?
Såklart det fanns, men först skulle en ny stärkare provas.. Jag vred lite på mig när säljaren förslog att vi bara för sakens skull kunde
testa en av deras förstärkare mot min. Det var med ganska stor motvilja jag gick med på det, jag hade ju precis bytt upp mig och investerat
i en då för mig dyr ( 6000:- ) förstärkare som blivit prisad i Hifi och Musik och av folk som provat den. En lite svart platt sak kopplades in som var
sketabillig, såg ut som skit och väl knappast kunde spela bättre än min?
Den gjorde såklart det, utan tvekan, det behövdes ingen analys av HUR det lät. Det lät
kul helt enkelt.
Så då satt man där och grämde sig en aning, började fundera på blocket.. För alla som undrar var den lilla förstärakaren en System fidelity
som kostade runt 2,5 lök. Så det var ju bra, men frågan om hur det skulle bli med högtalarna svävade fortfarande runt i mitt huvud. Jag minns
inte om jag skulle hämta kaffe elelr hur det var men jag fick syn på ett par
Majik 140 ståendes utanför lyssningsrummet.
Linn.. tänkte jag, och mindes ett par högtalare hos en kompis (Ninka) för ett antal år sedan, dom var dyra mindes jag. För dyra för min budget.
Men efter som jag inte avr riktigt nöjd frågade jag säljaren om det gick bra att testa, bara för att testa liksom, jag har ju ändå inte råd med dem..
Det gick bra..
Upplevelsen blev genast total när dessa kopplats in. Det fanns plötsligt ingen tvekan om vad jag skulle ha. Kosta vad det kosta vill sa jag,
jag kan inte leva med vetskapen att jag får en så mycket sämre upplevelse bara för att jag skulle snåla...
Så det blev ett par Magisk 140 i lönn, med tillhörande tungstenskeets och senare intuning av kunning Linnist från butiken.
Så spelades musik och film i ungefär 2 år. Kul och engagerande för det mesta. Högtalarna drevs under den tiden förresten av min nuvarande stärkare,
en System fidelity SA-300, som är 2 steg upp från den stärkare som spelades mot min XTZ.
Så fint blev det hemma -->
Sen behövde husse pengar och katten fick säljas, nej.. nu blev det fel.. HÖGTALARNA fick säljas!
Detta skedde alltså för snart ungefär 4 månader sedan. Som tur var blev det inte helt ljudlöst hemma.
Dessa småttingar som tidigare stått i sovrumrummet fick flytta ut till vardagsrummet, på bilden ståendes på stativ bestående av cafèstolar inhämtade från verandan -->
De låter fenomenalt musikaliskt för sitt pris och storlek.
Men! hur var det nu med
Klipsch???
Jag lägger in en bild så länge, så får man spekulera!
Katter gillar höga platser..