selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 22:28

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
 Post subject: Re: Begagnade försteg!
PostPosted: Mon Apr 26, 2010 16:48 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Tack för tipset. Har dålig kolla på unidiscarna. Är SC-varianten med försteg och de andra utan? Verkar skilja en hel del i pris på SC respektive 1.1 och 2.1. Vari ligger den stora prestandaskillnaden.

/Per

PostPosted: Mon Jul 05, 2010 14:05 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

P D F Björck wrote:
Tack för tipset. Har dålig kolla på unidiscarna. Är SC-varianten med försteg och de andra utan? Verkar skilja en hel del i pris på SC respektive 1.1 och 2.1. Vari ligger den stora prestandaskillnaden.

/Per
Jag satt i samma funderingar och det slutade med att jag köpte en Unidisk SC med hdmi och dynamik tillslut, helnöjd med den lösningen tills jag uppgraderar till en Kinos/Kisto eller liknande om ett par år.

SC är med försteg och en CD/DVD. 1.1/2.1 är rena CD/DVD/SACD/osv-maskiner men utan försteg.

PostPosted: Mon Jul 05, 2010 23:58 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Grattis till ditt køp!

Jag upplever en dynamikad UnidiscSC som bættre æn kombination MajikCD Majikkontrol, så det ær klart ett underværderat førsteg./kælla beggat. Køpte dock nyss sjælv en kinos så vet inte helt om jag ska uppgradera min "vanliga" unidiscSC med Dynamik och anvænda før DVD'er eller sælja den.(bor i norge numera så det ær inte menat som annons)

Tycker de ær klar klassskillnad från unidiscSc och æven stor klass skillnad från AkurateKontroll/D till Kinosen och Kiston så før mig ær det så næra Klimax som møjligt, då jag ser mycket film i surround.

Før den som ær intresserad upplevde jag dock sjælv steget minimalt mellan Kinos och Kisto med analog in från AkurateDS nær jag provlyssnat. Vet inte skillnad i surround. Høgtalare K350, Ktwin steg har jag før mig før den som undrar.

Tror att ett førsteg gjort från Kinosen som bas med endast 2kanaler och Dynamik i hade kunnat bli tokbra steg før den som inte ær intresserad i mer en stereo och bra ekonomiskt før den som inte har råd med klimax.

PostPosted: Thu Jul 08, 2010 19:46 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Comstedt wrote:
Grattis till ditt køp!

Før den som ær intresserad upplevde jag dock sjælv steget minimalt mellan Kinos och Kisto med analog in från AkurateDS nær jag provlyssnat. Vet inte skillnad i surround. Høgtalare K350, Ktwin steg har jag før mig før den som undrar.

Tror att ett førsteg gjort från Kinosen som bas med endast 2kanaler och Dynamik i hade kunnat bli tokbra steg før den som inte ær intresserad i mer en stereo och bra ekonomiskt før den som inte har råd med klimax.
Intressant observation med Kinos/Kisto eftsom man har liknande kringgrejer.. (ADS)
Körde ni balanserat med Kisto eller obalanserat rakt igenom?

PS. Välj svensk tangentlayout i Windows så funkar öäå även på Norska tangentbord.. :) (DU kan lägga upp så att det snabbt går att switcha mellan US layout om du kodar, Norsk när du mailar chefen och Svensk när du hänger på zelleri.

PostPosted: Sun Jul 11, 2010 05:21 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Kørde bara obalanserat øverallt. Har inlagt svenskt tangentbord på min egen dator men den har varit nedpackad en længre stund, men førhopppningsvis ska jag skriva lite tydligare på ett litet tag.

Jag har inte fått några direkta hørt av någon annat æn att KlimaxDs mot Klimax kontrol ska vara bættre balanserat. Jag ær iaf vældigt nøjd med Dynamikad ADS med Kinos grymt bra, kør aktiva M140 med aluføtter dock 5100 steg utan Dynamik ænså længe. Ænda jag saknar ær Dynamiken dær, eller saknar, men ska skaffa det så småning om då det inte ær så dyrt på det hela sett, annars ær det ett system jag kan sitta lungt med.

PostPosted: Sun Jul 11, 2010 11:44 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Hej allihop!

Tack för svaren. De senaste har jag dock lite svårt att se hur de relaterar till huvudfrågeställningen dock! :wink:

Post new topic  Reply to topic  [ 21 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00