monkeydevil wrote:
Linnofil wrote:
Men med NAS och switch rätt placerade så är den kanon!
Vad är det som gäller här egentligen? Plant och stabilt?
Harmonihyllan Mimer!

Samma regler för NAS/switch verkar gälla som för HiFi. D.v.s. precis som du säger. Plant och stabilt. Bäst hittills har varit Mimer... (Ej testat hemma, för fattig.) Min erfarenhet är att switchens placering är mer känslig än NAS'ens. Ett kvitto under foten på switchen kan göra stor skillnad. (Ja, faktiskt! Hur lite vissa än tror det, utan att de har testat själva.) Även olika kablar mellan apparaterna och deras riktning och jordning spelar roll. Enligt hardcore så ska kablarna vara jordade i switch änden men ojordade i de andra ändena, Switchen och NAS'en får gärna vara jordade de med. Jag har en Netgear FS108 och den har jordskruv.
monkeydevil wrote:
Hoppas övriga familjen kan glädjas åt DS:en nu också, du antydde att det blev lite platt fall efter att du lyckats sälja in DS-konceptet och så lät det skit... 
Tack för omtanken! Jo, nu är det mer positiva tongångar. Men det klagas på surrande NAS och gränssnitt. Jag har en ReadyNAS Duo i lyssningsrummet. Just nu mitt på golvet framför stereon medans jag testar underlag/hyllplan/kablar m.m. Inte helt lyckat estetiskt, men frun inser att det är tillfälligt.
Jag använder mest Linn GUI och tar fram en laptop då och då för att lägga in 20-40 skivor och har sen Linnfjärren. Frun gillar displayen (jag med!) som jag har ställt in på att visa spelande artist. Då kan hon hålla koll på vad hon gillar/inte gillar. Har tänkt köpa en iPod Touch för att köra Songbook, men begpriserna är helt absurda i Gbg trakten. Många vill ha
MER än vad en ny kostar och skriver sen "
inget prut på detta pris" i annonserna.

Typ, 2200 kr för en ett år gammal (slitet batteri) 8 Gb som kostar 2095 kr ny på Dustin Home. Säljaren säger,
jag har redan gått ner från 2500 kr som jag egentligen vill ha för den, jag kan inte sänka mer nu.

I Sthlmstrakten och övriga landet verkar priserna mer realistiska. Rimliga bud som jag har mailat till säljare (Har bjudit ca: 500 kr mer än annonserade priser i Sthlm på flera, men det har inte resulterat i några svar

) Vill helst ha en gammal utan högtalare...