Bill50x wrote:
Linncredible wrote:
Några favoriter från mig upplagda:
Regina Spektor: Fidelity
Frida Hyvönen: Birds
Jens Lekman: And I Remember Every Kiss
Rufus Wainwright: Do I Disappoint You
Skitbra, men jag börjar tröttna på Rufus entoniga stämma. Diggade honom stenhårt i början men med Garland-låtarna och live på Dramaten blev det lite för mycket... Morsan är mycket skönare att lyssna på 
http://open.spotify.com/track/4Y20xkfnxwdOqOYdZoV0Ym
/ B
Tack för tipset om Kate McGarrigle (Rufus morsa), Bill. Klart värt att lyssna in! Håller med dig om Rufus något begränsade röstresurser, samtidigt som allt annat är så förbannat bra, själva låtarna, arren etc. Väljer nog i vart fall ett tag framöver 8 gånger av 10 Rufus framför morsan (tyckte även att konserten på Dramaten var kanonbra!) även om jag kommer att fortsätta lyssna in mig på Kate (och syrran Anna).
Nåja, nu går vi vidare. Här kommer en ny laddning med favoriter:
Steely Dan - Dr Wu. Vad ska man säga? Steely Dans 70-tal, smart, coolt, slickt, subversivt… helt enkelt bäst!
Mose Alison – I don’t worry about a thing. Coolaste vita jazz- och bluessnubben någonsin…
Aimee Mann – The Fall of the World’s own optimist. Från fantastiska plattan Bachelor no. 2
Beth Orton – Sweetest Decline. Samma platta som ”Stolen Car”, kunde inte låta bli… ljuvligt.
Freddie Wadling – Det sitter I Dig. Förtjänar att upprepas: en mästare.
Radiohead – Karma Police. Uttjatat kanske nån tycker. Inte jag. Här snackar vi 90-talsklassiker!
Vitalic – My friend Mario (Dima Prefers Newbeat Mix). Grym technopuls.
Hot chip – And I was a boy from school. Hela plattan “The warning” = happy party!
Allman Brothers Band – Statesboro Blues. Sjukt drag! Och slidegitarrernas slidegitarr!
Wayne Shorter, Milton Nascimento – Ponte De Areia. Inledningsspåret från Wayne Shorters ljuvliga och nästan själsligt helande platta “Native
Dancer” (felindexerat omslag på Spotify).
Maria Bethânia, Gal Costa – Sonho Meo. En av alla fantastiska låtar på “Brazil Classics vol 1”, David Byrnes suveräna första samlingsplatta med just ”Brazil Classics”.
Håll tillgodo!