jag har i alla år dreglat över min Farbrors Linn anläggning, men FFA. över hans samling med Vinyl, ni vet den där samlingen man helst inte ens fick bläddra i, och än mindre låna hem en skiva ifrån...
nåväl, han lovade mig en gång för många år sedan att jag skulle få ärva allt den dagen han dör, nu är han inte död, men ringde och frågade om jag inte ville komma och hämta all hans vinyl och hans LINN LP12:a, han lyssnar bara på CD numera sa han...
-WHAT? come again!
det är en LP12:a från -89 med EKOS och en K18 pikkis som är regelbundet servad och underhållen som nu måste få en stärkare och burkar.
jag tänkte att han är full eller nåt liknande, men nu står allt hemma i vardagsrummet och det kommer nog ta mig lååååång tid att botanisera igenom allt, vilket underbart arbete va:)
det lilla problemet är att jag nyligen sålde min hemmabioanläggning för att lugna grannarna, det är ju inge kul om man inte får poppa på utan gnäll, så just nu kan jag inte ens lyssna på skivorna, men det skall snarast åtgärdas, nu jävlar ska dom få

jag kommer säkert ställa n massa frågor framöver om vad man ska köpa på sig, det blir lite budget men allt låter ju bättre än ingenting