I mina försök att få min frånvägg tom på elektronik så drog jag iväg till ikea och köpte en tv bänk av märket Bestå, i bakhuvuudet hade jag på känn att det kanske inte skulle vara lika bra som min Qudraspire men tänkte att det skulle nog funka ändå, visst har bänkar betydelse men eftersom beståbänken är i samma matrial som lack så trodde jag att det skulle nog bli bra ändå, fördelarna med bänken var många, ganska liten, döljer alla kablar så att det skulle bli en riktigt snygg installation.
Så var det dags för provlyssning, hoppades på ett litet lyft eftersom eletroniken inte stod i hörnet nå mera som har ett mycket högt bastryck nästan 20 db högre i hörnet vid vissa toner
Det första som slår mig är vad låg volym det blir trots att jag har 65 på volymkontrollen vilket brukar ge ett helt annat tryck i rummet, sätter på lite musik som jag hört mycket och slås av att det är väldigt lite bas och driv, jag testar att höja volymen till 71 och nu har jag ungefär samma ljudtryck som det brukar vara på 65
Blir fundersam och börjar kolla alla anslutningar, hittar inga fel, hinner inte testa nå mera för att sambon vill se tv, än en gång slås jag av att allt låter tunt även från tv jämfört med tidigare
Nästa dag efter lite sömn så börjar det ora mig att, kan det vara möbeln som gör detta? nä så här stora skillnader kan det inte bli, men tänker jag måste testa ialla fall. Så jag tar in qudraspire möbel igen, ställer upp den brevid beståmöbeln spelar först samma melodisnutt 3 gånger, lyfter över ADS på qudraspiremöbeln allt annat står kvar i beståmöbeln, jag hör direkt att qudraspiremöbeln ger bättre timming lättare att följa melodin, eftersom jag är lite orolig att det är placeboeffekt så ber jag min sambo komma in och gör samma test för henne "kan medela att hon tyckte att det blev mycket finare med beståbänken så jag var orolig att hon skulle lyssna med ögonen och inte öronen"
Efter att jag spelat samma slingor och bytt möbel så säjer hon "det tar imot att säja men qudraspiremöbeln låter mycket bättre"
Så nu fanns det ingen återvändå in med alla grejer i QS igen och nu var allt som det skulle igen volym 65 vart inte lågt nå mera utan som jag mindes det tidigare och drivet var tillbaka, även tv ljudet fick tillbaka sin fyllighet