selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 21:10

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
 Post subject: Sekret DSI - Hemlig??
PostPosted: Fri Apr 30, 2010 08:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag hittar inget om Sekret DSI på Linns hemsida. Vill man inte visa upp sina sekret moduler? Verkar secret..

Jag letar säkert på fel ställe...

Någon som lyssnat på Sekret DSI? Vad kostar den i Sverige, ser att den ligger på 1350 pund.

PostPosted: Fri Apr 30, 2010 08:49 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Secret=hemlig :wink:

Står "offert" i Tonlägets prislista

Slutsteg: LK100 x3
Högtalare: AV5140 (Aktiva K600)
Möbel:Quadraspire Q4 Bamboo vägghylla , WOG bänk till resten.

PostPosted: Fri Apr 30, 2010 10:11 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Kan det vara så att Sekrit-lösningarna egentligen ger bättre ljud för pengarna och därav hålls dolda, egentligen andast avsedda för integrerade undangömda lösningar som ofta ändå blir rätt dyra... :?:

PostPosted: Fri Apr 30, 2010 11:22 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

TONNY wrote:
Jag hittar inget om Sekret DSI på Linns hemsida.
Sekret DSI är en rätt slemmig produkt från Linn. :mrgreen: Men om du söker på Sekrit DSI så kanske du hittar något? ;)

Jag har gjort en lättare lyssning och var inte imponerad. Den jämfördes mot Majik DSI och skillnaden var rejäl! Är Sekrit DSI verkligen bättre än Sneaky M DS? När jag frågade Alan Williams om det inte var svårt att få en "Klass D" förstärkare att låta bra så sa han bara: -Inte för oss...

Men jag vet som sagt inte riktigt om jag kan hålla med!

Tragiskt att kunder med ADS och KDS bygger ett "Knekt" system med dessa trista enheter när det låter så mycket bättre med det gamla analoga systemet.

PostPosted: Fri Apr 30, 2010 12:26 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Quote ((Jag har gjort en lättare lyssning och var inte imponerad. Den jämfördes mot Majik DSI och skillnaden var rejäl! Är Sekrit DSI verkligen bättre än Sneaky M DS? När jag frågade Alan Williams om det inte var svårt att få en "Klass D" förstärkare att låta bra så sa han bara: -Inte för oss ... Men jag vet som sagt inte riktigt om jag kan hålla med! Tragiskt att kunder med ADS och KDS bygger ett "Knekt" system med dessa trista enheter när det låter så mycket bättre med det gamla analoga systemet.[/quote]

Utan fråga knekt gjort en fantastisk job och fortfarande gör detta men för nya kunder som vill ha multi-rum det det är i min åsikt multipel DS som gäller med Sekret DSi den val för mest rum med kräv för ''local inputs''. Knekt delad din bästa källa till oftast mindre, billigare knekt förstärkare (room-amp) ... source first så klart! Finns ingen jag känna till tyvärr som ska satsa på KDS i varg rum så DS multi-rum ska bli på samma nätverk men helt separata DS källor i varg rum och för mest sämre källor en finns i huvud rum. Jag har ingen knekt kvar i butiken så vågar inte sa vilken är best prestanda men ska kommentera om funktionalitet/kontrol ... med billiga pekskärm kontrol man kan gå runt med i fiken istället för dyra RCU i varg rum ger mycket fördel för DS vs Knekt för multi rum och ljudet även från en Sneaky DS är hög prestanda. Dom som redan har Knekt skulle inte bli besviken, dom har snygga paneler, bra ljud, party-mode och kan knuta av bara en bra DS på deras knekt istället för många.

Vi har en Sekret DSi på dem och den har båda bättre prestanda och funktionalitet en lillebror Sneaky DS. Klass D är som alla vet en nyhet för LINN och ja, det låter bra men som sagt inte som analog storbror, MDSi. Stark fördelar för Sekret som val för multi-rum är mindre värme, mindre storlek och pris för en produkt men 2 digi + 1 analog ingångar, som låter bättre en Sneaky. Intressant ljud, super ren, dynamik, underbart ljud-bild men saknas lite lugn/värme/timing. Så klart mycket ljud och funktionalitet för pengarna. Bästa val var man behöver ''local-inputs'' men ska inte gå vild med din budget. Jag lysa just nu till BBC Radio 1 (CARA 6) på Sekret DSi med kustom 104 ... bara 48 kbs men ''Not-bad :)''

www.linnhifi.blogspot.com

PostPosted: Fri Apr 30, 2010 13:25 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Går Sekrit DSI koppla till externt slutsteg?

PostPosted: Fri Apr 30, 2010 13:30 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

http://docs.linn.co.uk/wiki/index.php/Sekrit_DS-I

Hmm ja det verkar gå bra!

Undrar vilken som har bäst försteg och källa, denna eller majik DS.

Något du har testat peoplesandschmidt?

PostPosted: Fri Apr 30, 2010 13:47 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

doze84 wrote:
http://docs.linn.co.uk/wiki/index.php/Sekrit_DS-I

Hmm ja det verkar gå bra!

Undrar vilken som har bäst försteg och källa, denna eller majik DS.

Något du har testat peoplesandschmidt?
Jag har inte testad och ja det finns en analog out (right and left). Jag ska gissa att Majik DS är bättre källa men DS försteg jag vett inte hellre. Finns volym kontrol med CARA 6 och jag har inte alls jämfört detta med MDS intern volym kontrol. Allt finns på plats ... välkomna förbi och du få att leka hur mycket du vill!
Om du vill ha ingångar och tänk att set en slutsteg på en Sekret DSi ... ''don't'' ... köp en MDSi istället! Om du redan har en Sekret DSi så klart det ska låta bättre med en slutsteg.

www.linnhifi.blogspot.com

Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC+02:00