Och jag har adderat följande:
Seemann - Apocalyptica/Nina Hagen
Skön gammal schlager från 60-talet i suverän tappning. Nina Hagen har en underbar uttrycksfull stämma och har precis rätt attityd. Apocalyptica startade med Metallica-låtar på cello och det var spännande och nytt men blev efter några låtar ganska trist. Men med gitarrer och trummor a la Rammstein tillagt så blev det mycket mer spännande och toppat med Nina Hagen är det kanon!
History repeating - Propellerheads/Shirley Bassey
Också ett gifte mellan udda artister. Skön rytm och spännande sättning. Shirley har också en röst som få. Låten är kanske lite uttjatad men jag tycker den håller än.
Big Science - Laurie Anderson
Performance-artist som leker med egna instrument och med spännande ljud. Detta är en gammal låt men hela skivan håller än idag. Lauries musik är knappast hit-aktig och det är lite svårt att hitta någon låt som funkar i en bland-lista. Men denna är OK i sammanhanget och det finns mycket mer att lyssna på i Spotify.
Girls just wanna have fun - Emilie Autumn
Spännande artist som blandar klassiskt och pop/rock på lite nytt sätt. Emilie är en ny bekantskap för mig och endast tiden kan utvisa om hon är genuin eller bara en marknadsföringsgrej. Just nu känns det rätt och det är bara att lyssna och bilda sig en egen uppfattning. Just denna låt har ganska många gjort men visst är det kul med lite variation?
Mighty Quinn - Gotthard
Relativt nytt rockband som tar sig an en 60-tals klassiker. Jag är lite svag för den konstellationen som ni kanske förstår
VCR - The XX
Visst börjar låten som Bowie´s Heroes? Men den handlar uppenbarligen om en videobandspelare... The XX är också en ny bekantskap för mig, skön och avslappnad musik.
The Pirate´s Gospel - Alela Diane
Sk världsmusik, denna dam har en underbar röst. Detta är titellåten på ett helgjutet album. Lyssna och njut.
Stephanie says - Lady & Bird
Återigen ett gifte mellan gammal och nytt. Låten är en gammal sak av Lou Reed och blir bara bättre med åren. Kanske bäst med Lou själv men riktigt bra här också. Lady & Bird är en svensk/isländsk duo om jag förstått det rätt.
Fire - Arthur Brown
En klassiker från slutet av 60-talet. Här med originalartisten. Har aldrig sett honom live men han verkar onekligen lite crazy och levde ut ordentligt på scenen.
Stiff Jazz - Dzihan & Kamien
Återigen en för mig ny erfarenhet. Blandar bra med dåligt, detta tillhör det förra. Dom är tydligen en mixande duo som både gör egna saker och mixar andras låtar.
The Ballad - Snog
Egentligen ville jag addera en låt med Smog men dom fanns inte representerade på Spotify

Men denna grupp och låt går inte av för hackor heller. En blandning av electro och Leonard Cohen ungefär, åtminstone på denna låt. Spännande.
/ B