selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 23:01

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 
Author Message
PostPosted: Thu Apr 15, 2010 21:38 
Ny Medlem
Ny Medlem

Har sedan gammalt ett par Keilidh som jag nu vill använda i ett hemmabio-system. Har någon ett förslag på en matchande center som går att få tag på idag?

PostPosted: Fri Apr 16, 2010 08:50 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Jag har en KanV (tror jag de heter) som jag haft som center till ett par Keilidh. Om du är intresserad så kan du få köpa. Det funkade jättebra även om de inte har identisk karaktär. Beroende på placering så blir det ju inte samma så lätt ändå så man kan nog fudnera över hur viktigt det är att det är samma högtalare. Det viktiga är att man justerar in placeringen noga. Annars tror jag det fanns något som passade som center också.

PostPosted: Fri Apr 16, 2010 11:05 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Jag skulle inte tänk så mycket om karaktär och gå isterbäret för en M112. Diskanten/ljud är klart renare en på Keilidh men mest ljud (röst, snack osv) från 5:1 kommer från center med din keilidh för musik i filmen. Varför gå bakåt och det finns bra 112 till låg pris över från köpet när LINN haft dynamik promotion, jag har två vita till exempel. 112 är väldigt bra och diskret/snygg och nån dag, som mig, du vill byte dina Keilidh till en LINN med 2k annars 3k array. Martin ...

www.linnhifi.blogspot.com

PostPosted: Fri Apr 16, 2010 13:42 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Centrik 1 är i stort sett en liggande Keilidh men också nästan omöjlig att få tag på.. så mitt förslag är följande:

Kör utan center i "phantom läge" eller köp ett till par Keilidh och använd den ena som centerkanal (Tukan funkar också).

Post new topic  Reply to topic  [ 4 posts ] 

All times are UTC+02:00