Hej Jajo, du har helt rätt i att ”bakåtsträveri” inte är coolt.
Utifall att den ”piken” var riktad åt mitt håll, så missar den rätt så grovt. Större ”teknikdåre” än undertecknad, är inte lätt att hitta och när jag dessutom har till yrke, att jobba med verksamhetsutveckling och ständiga förbättringar, så blir det bara ännu roligare.
Men det är helt OK, för man kan kanske få det intrycket, från vad jag skriver om på detta forum.
Dessutom så äger jag ju en gammal, men i mina öron väldigt välljudande skivspelare och det är väl kanske ett ”tecken” på bakåtsträveri eller så inte….. för har inte du också en likadan?
Skämt åsido, det är fullt möjligt att jag trillar dit på en DS vad det lider, men då som ett komplement till den övriga ”maskinparken” och inte som någon ersättning, för vare sig ACD:n eller Tolvan, då de båda två presterar välljud i paritet med varandra. Ibland är den ena bättre, ibland den andra, beroende på vilka skivor som spelas.
I mitt fall så kan alltså en bra CD-spelare matcha en tre gånger så dyr skivspelare, utan att skämmas det minsta.
Det kommer kanske även DS-spelarna klara av, men jag tror inte att de klarar av det riktigt ännu, för inte ens KDS gjorde det på Sheraton och då var ju 12:an ”bara” knappt dubbelt så dyr.
Mvh MRTweak