selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 19:18

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page Previous 1 2 3
Author Message
 Post subject: Re: Köpa slutsteg!
PostPosted: Thu Mar 18, 2010 20:01 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jag tycker paypal funkar bra till dessa transaktioner, tror de tar ut 3% för säljaren eller liknande.

PostPosted: Sun Mar 21, 2010 13:03 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Det jag tycker är roligt på det här forumet är att ag har gjort en hel del affärer och det har aldrig varit några problem. Verkar som linnfolk är seriösa människor :)

PostPosted: Sun Mar 21, 2010 13:29 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Hej!

Jo jag hoppas på det: Jag tycker att Paypal tar ut oskäligt hög avgift på en affär där köpesumman blir såpass hög som 10000. Jag kanske tar en onödig risk men bestämde mig för att föra över pengar till säljarens konto i förväg efter att avtal skrivits. Det finns ju en såpass omfattande korrespondens mellan oss båda såväl via pm på forumet som genom privat mail som styrker avtalets natur och förstärkaren har ju dessutom varit utannonserad här på forumet. Att säljaren verkar förtroendeingivande, är medlem på detta forum och det faktum att vi upprättat en skriven handling gör att jag vågar mig på detta. Någon som har dylika erfarenheter?

/Per

PostPosted: Sun Mar 21, 2010 22:11 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Hej!
Fundera på om du ska skaffa Dynamiknätdelen till slutsteget. Jag tycker att det gjorde ljudet betydligt tajtare och mera dynamiskt på min 2250.

PostPosted: Mon Mar 22, 2010 00:25 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

P D F Björck wrote:
Hej!

Jo jag hoppas på det: Jag tycker att Paypal tar ut oskäligt hög avgift på en affär där köpesumman blir såpass hög som 10000. Jag kanske tar en onödig risk men bestämde mig för att föra över pengar till säljarens konto i förväg efter att avtal skrivits. Det finns ju en såpass omfattande korrespondens mellan oss båda såväl via pm på forumet som genom privat mail som styrker avtalets natur och förstärkaren har ju dessutom varit utannonserad här på forumet. Att säljaren verkar förtroendeingivande, är medlem på detta forum och det faktum att vi upprättat en skriven handling gör att jag vågar mig på detta. Någon som har dylika erfarenheter?

/Per
3% på 10.000kr blir 300kr, inte så extremt mycket för den tjänsten. Har inte Paypal
dessutom någon slags försäkringsmoment som ger dig hela summan tillbaka om prylarna
inte är i det skick som utlovats?

Varför förskottsbetala när det finns postförskott/efterkrav?

/M

PostPosted: Mon Mar 22, 2010 00:54 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Paypal tar 3,9% på internationella transaktioner och Payson hela 5% om jag läst rätt. Snålheten bedrar ofta visheten men det känns surt att betala ungefär den summa man prutat ned apparaten till en sketen mellanhand. Postförskott går det numera inte att få på internationella försändelser, annars hade det givetvis varit det självklara valet. Bussgods hade också varit ett alternativ men de tar sig inte längre än Köpenhamn i Danmark (en bit kvar till Århus alltså).

/Per

Post new topic  Reply to topic  [ 36 posts ]  Go to page Previous 1 2 3

All times are UTC+02:00