selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 16:51

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sun Feb 28, 2010 18:06 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Att sälja aktiva kort idag begade eller nya ser ut att vara nästan omöjligt, tror detta beror ganska mycket på att folk väntar på en ny Linn Go Aktiv kampanj då man ska få filtrena gratis

Kommer då Linn att köra någon nya Go Aktiv kampanj?

Ja den som lever får se, men om man tittar på lite vad som hänt, Linn säljer förmodligen betydligt mindre aktiva kort i normalförsäljning för att folk hoppas på en go aktiv kampanj, har då det några mera nackdelar för Linn att man inte säljer kort i samma utsträckning, jo jag tror det och har även hört vissa ryckten om dettta

För även investering i slutsteg lär ju ha minskat eftersom vi får samma fenomen här "jag väntar tills det blir kampanj så får jag filter på köpet"

Så jag tror personligen inte att vi kommer att se någon Go aktiv kampanj på länge

Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,

PostPosted: Sun Feb 28, 2010 21:44 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jag hoppas och tror att Linn kommer att köra fler "få aktiva kort på köpet" kampanjer.. det hör liksom sommaren till! :D

PostPosted: Mon Mar 01, 2010 05:31 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

ja som sagt det sabbar deras egen vinst, tror inte de är intresserade av det

Slutsteg:280 spark ett gäng
Högtalare:Tukan,isobarik,kaber,unik,keltik,

PostPosted: Mon Mar 01, 2010 11:50 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Jag sitter på andra sidan, så att säga, det enkla svaret är väl vara att priset måste vara för högt.

För egen del så funderar jag (och funderar...och funderar), och jag kan tekniken/arkitekturen alltför dåligt....erkännes.

Jag väntar på ett koplett erbjudande, inkl slutsteg för att förstå vad den verkliga uppsidan är. Om jag t ex står inför en investering på 50.000-60.000 så är ett hyffsat pris på korten ändå inte så attraktivt om jag inte ser hela bilden. Om jag går in på butiken så kan jag nog pruta mostvarande om jag lägger hela propsektet på bordet.

PostPosted: Mon Mar 01, 2010 13:53 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Aktiva kort är nog lurigt att sälja. Det gäller att det är en köpare som har rätt burkar och precis fått tag i rätt antal kanaler begagnat och det inte följde med några kort. Då skulle man nappa på din annons eller köpa nya kort hos handlare.

Jag tror ungefär som cloudberry att många vill nog ha en helhetslösning och då kan det gå att pruta med kort från en handlare eller få dom till ett attraktivt pris.
Det börjar vara så mycket pengar för aktiva Majik 140 att billiga kort är lätt att glömma bort i den totala konkursen. Sen håller jag inte med om att priset måste vara fel, jag tolkar Pekkas inlägg som att han inte fått något vettigt bud alls på korten.

En annan aspekt kan vara att många inte skulle våga installera korten själva och skulle dra sig för att gå till sin Linnhandlare med aktiva kort och förstärkare och betala dom för att koppla ihop sakerna.

PostPosted: Mon Mar 01, 2010 16:18 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Med tanke vad man får genom en aktivering tycker jag nypriset ær helt ok på korten. Jag har sett en del beggagnade kort som gått fort tidigare, (kanske inte bara på Selleri)

De kan vara så att de inte ær så många som ær på investeringshugg just nu. Jag tycker sånt går i våger, ibland vill alla ha en viss sak och då ær de svårt att få tag, i andra gånger ær det inte rætt tillfælle.

Post new topic  Reply to topic  [ 6 posts ] 

All times are UTC+02:00