siffernisse wrote:
Jag tror att efterfrågan på Komri är för låg, det är därför Linn bestämt att stänga ner produktionen.
Jag vet att du har rätt, Linn säljer asbra av de snygga, små helaktiva 350! Samtidigt säljer de bara några få Komri per år vilket är för litet för att få ekonomi, samt kanske än värre, få tag i nya komponenter från underleverantörer.
Magnus wrote:
Med tanke på att detta stod längst ned i beskrivningen så ska det mycket till innan någon blir blåst:
Quote:
As they weigh in excess of 80kg each it is local pick up only
Inte för att jag förstår vad det är för skillnad att en speditör eller köpare hämtar upp lådorna, oavsett vikt.
Stor skillnad.
Du knallar in med massa slantar i fickan o blir rånad då det inte fanns något att sälja...
local pick up är inte per automatik lika med bra.
Är det större belopp brukar jag vilja göra upp affären hos en handlare båda parter känner eller hos bankman. I båda fallen är varan givetvis i samma rum.
Lite trixigt med stora högtalare dock och det kan skumma säljare utnyttja!
Var intresserad av ett par
rätt dyra högtalare i UK för en massa år sedan, säljaren ville träffas hos sig och att jag hade kontanter i 10£ sedlar
Så ska ni åka för "local pick up" var noga med att påpeka att ni INTE skulle ha några pengar på er utan att affären ska göras upp (provlyssning, nedpackning) INNAN ni åker till banken.
Behöver väl inte påpeka vikten att han legitmerar sig så ni kan jämföra med säljarens köpekvitto som man tidigare krävt tillsammans med fullständiga person/addressuppgifter via mail innan man åker. Jag brukar vilja ha deras bankkonto. Lätt att kolla upp!