Magnus wrote:
Nu var det inte mässan eller de tekniska kvaliteterna på skivorna vi diskuterade, utan huruvida "populär-musik" var värt att
spela på en bra och/eller dyr rigg, eller?
Nåja Bill, du är inte ensam: detta är saxat från ett annat forum:
Quote:
Rammstein börjar dunka på och jag myser - 2 killar framför mig går då ur rummet med kommentaren att sådan skitmusik kan man inte spela på sådan fina högtalare..
Själv så har jag har hört folk i branchen uttrycka sig om att "Till populärmusik duger det med vilken utrustning som helst". ...och med tanke på deras insnöade inställning så anses säkert Elvis P, Chuck B och Bob D m fl vara s k "populärmusik".
Nu skriver du mig på näsan om saker som jag
inte sagt. Och du jämför mig med människor som jag intet har gemensamt med. Jag har inget emot populärmusik, tvärtom lyssnar jag mycket på den. Men måste man dema med
dålig och taskigt inspelad musik? Om Britney Spears lät kass, så lät BS kass - i mina öron. Det har absolut ingenting med finhet, poulärmusik eller andra dylika värderingar att göra. Bara att det lät riktigt dåligt. Om det hade låtit svängigt och trevligt hade jag kanske ändrat åsikt om BS, nu var det snarare tvärtom.
Men som jag skrev ovan, jag vet ju
egentligen inte om det var fonogrammen eller anläggningen som lät illa. Kanske BS (och de andra skivorna jag lyssnade på) är jättebra inspelade, det svänger som faen osv - men i så fall lät Linn-riggen sämre än det mesta som fanns på den mässan. Pick your choice!
För övrigt förbehåller jag mig rätten att ha mina åsikter om mina egna upplevelser, utan att andra försöker tillskriva mig åsikter som jag inte har, eller bunta ihop mig med andra individer som man ser ner på.
/ B