griedl wrote:
Jag misstänker att Linn resonerar som så att Majil-I är tillräckligt bra för Majiksegmentet, särskillt uppgraderad med Dynamik. Dessutom så ska ju Majik-DSI vara något av ett fynd vad gäller försteget. Och nu ska jag spekulera som bara den.
Jag tror nämligen att Majikserien i förlängningen är tänkt att bli Linns integrerade serie. Integrerad förstärkare (Majik-I) och komplett integrerad anläggning (Majik-DSI). Majik CD lär försvinna om inte allt för länge och jag gissar att slutsteget kommer att gå samma öde till mötes, då de som satsar fullt ut går på Akurate eller Klimax. På detta sätt kan Linn spara pengar i produktion samt bibehålla en tydlig hierarki bland sina serier.
Eller? 
Intressanta tankar!
Det enda motargument jag har mot att Majikslutstegen också skulle försvinna (se fetstilad) är att slutstegen är mer "effekt- och antal-kanaler-orienterade" (om ni förstår vad jag menar) och spelar ju en viktig del i multikanalssystem och, inte minst, aktivering

Tänk er att slutstegen skulle utgå, då måste man punga ut pengar för Akuratnivå om man vill aktivera... det blir dyrt! Dessutom skulle fem- och sexkanalsslutsteg försvinna helt ur bilden, i så fall, om nu inte det är sådana på väg i Akurateserien.
Men det var kanske inte så du menade?