selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 22:47

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page Previous 1 2
Author Message
PostPosted: Mon Feb 08, 2010 23:40 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Roland wrote:
OT
Jag undrar om dessa 320-stativ finns att få tag på?
http://www.phileweb.com/news/photo/2008 ... 0A_big.jpg
Intressant, verkar vara Linn själv som tillverkat dem.

http://translate.google.se/translate?hl ... F8402.html

PostPosted: Thu Feb 11, 2010 18:59 
Avancerad medlem
Avancerad medlem

Efter en helg med Klimax 320A så inser jag att kanske Akurate 242 passar mig bättre.

Efter att läst om Jajos "problem" med Klimax twin och 242 funderar jag på följande:

Jag har inte varit med hela vägen när det gäller 242 och Klimax Twin, vad är problemet? Jag har mark 1: A242 med 2*5100 Aktiv och det är fantastisk bra men jag också har mark 1: 242 passiv med Klimax Twin och det är också fantastisk bra, kanske inte samma stora ljud bild med separation av instrument men man kan lyssna för 100 år med twin utan att tröttna. Den ''Klimax faktor'' är med. MEN, som KDS vs ADS, man kan tror ADS kan låta lite mer pop, lite mer livlig men skit KDS bara gör nått så mycket bättre att man drömma när man lyssna till musik och glömma bort livet; helt seriöst kan man jämför? ... detta är sant för Klimax Twin också ... så avslappnad, tillräckligt stark för att driva 242 och njuta av musiken! 5100 jag har har ingen Dynamik en så länge (lager ... nån dag!) som ska leverera ändå tätare renare ljud men fortfarande jag skulle förstår nån som ska köpa Klimax Twin för 242 och gratulera dom. Kan det bli ett problem med Klimax Twin och 242, dax för att rensa öronen Jajo ... om du höra ett problem med Klimax Twin skicka detta tillbaka eller vänta 2 månader för detta att spela i sig.

P.S: jag också förstår dom som kör 242 Aktiv med Majik steg, skit bra! HaHA! Aktiv eller passiv drift med 10 kanal av Akurate steg istället för Majik steg och det bli för tufft för K.Twin! Ända problem med K-Twin och 242 är att jag inte har dom hemma!

www.linnhifi.blogspot.com

PostPosted: Sun Feb 14, 2010 00:41 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Min fru tyckte 242 var för fula så det blev piano klimax 320a med en artikulate 345 som support.
Kommer kanske vara på jakt efter japanstativ snart.. :) Och lite ökad checkkredit.

PostPosted: Sun Feb 14, 2010 12:08 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

fredrik wrote:
Min fru tyckte 242 var för fula så det blev piano klimax 320a med en artikulate 345 som support.
Kommer kanske vara på jakt efter japanstativ snart.. :) Och lite ökad checkkredit.
Grattis till inköpet, vilken uppgradering, inte illa alls. Jag är nyfiken på att lyssna på dina kommande grejer, men nu för tiden bor du ju en bit bort. Själv är jag lite sugen på en linn sub, lyssnade du på artikulaten med andra högtalare?

PostPosted: Sun Feb 14, 2010 13:39 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

peoplesandschmidt wrote:
Kan det bli ett problem med Klimax Twin och 242, dax för att rensa öronen Jajo ... om du höra ett problem med Klimax Twin skicka detta tillbaka eller vänta 2 månader för detta att spela i sig.
Ja, det kan det. Klimax Twin är inte särskilt starkt och om man spelar högt under en längre tid orkar det helt enkelt inte.

Det låter dock jättebra tills det stänger av.

Post new topic  Reply to topic  [ 20 posts ]  Go to page Previous 1 2

All times are UTC+02:00