Hej, hardcorelinnie, jag ber om ursäkt för mitt synnerligen "ospecificerade" påstående.
Jag antar att du gillar ett mått av stringens och att då "hävda" något i en jämförelse med några kända och en totalt obekant "storhet" (dvs uttrycket: "vanlig möbel", vad det nu är???) kan ju inte betecknas som något direkt exakt uttalande.
Men tar man en liten titt på vad för slags möbler, ”medelsvensson” och för all del såna förhärdade Hifi dårar som vi sellerister utgör, ställer sina stereoanläggningar uppå, så är det ju inte direkt ovanligt med käcka skåp och bänkar gjorda av spånplatta och köpta för en billig peng ifrån IKEA.
Det var ungefär det jag menade med uttrycket ”vanlig möbel”.
Har jag då provat KDS på en ”vanlig möbel” mot en AK DS på en MIMER vid ett och samma tillfälle? Svar Nej.
Men jag har dock vid ett och samma tillfälle provat en KDS stående på enklare HIFI möbel mot en AK DS stående på en MIMER och redan där, så tycker jag att vågskålen väger över till MIMER+AK DS fördel.
Att jag är en övertygad trosbekännare till ”Foundation first”, borde väl inte någon ha missat vid det här laget. Det fanns en tråd som handlade ungefär om hur ”bra eller dyr” en stereo behöver vara, för att en MIMER-hylla eller bättre skall vara motiverad, som nästa ”logiska” uppgraderingssteg.
Jag anser att den borde vara som nr 2 på inköpslistan, direkt efter att du köpt en LINN CLASSIK.
Thats just crazy old me! Pröva själv var ni tycker “gränsen” går.
Mvh MRTweak