Bara för att klargöra: Jag sågar
inte deras produkter. Men företaget är totalt oärligt i sin kommunikation och därför sågar jag det.
Det KAN ju vara så att någon av deras produkter är bra, trots det nonsens de försöker sälja dem med. Men jag håller det inte för troligt. En bekant köpte två italienska skinnjackor på en parkeringsplats av en kille i en van. Min bekante sa att han tänkte "killen verkar skum, men varan KAN ju vara bra ändå. Jag chansar!". Det var tyvärr inget skinn i de jackorna...
Kommer nån ihåg högtalarna som krängdes på gator och parkeringsplatser på tidigt 90-tal? Pro Audio hette en modell. Det var rena farsoten under en tid. En gång hamnade jag nästan i handgemäng med en av försäljarna, då jag såg dem och avbröt en försäljning med lite upplysningar till deras kund. Storyn var alltid att ett par blivit över vid leveransen, det var mycket fina burkar, du kan få köpa dem billigt för chefen kommer ändå inte att märka nåt då det här paret inte finns i lagerlistan. Jag träffade ett antal personer som köpt de här burkarna. Kände de sig lurade? De flesta gjorde nog det, men inte alla. Några tyckte de gav ett helt okej ljud. Ni vill inte veta hur undermåliga de var!
Om vi återvänder till min påhittade FUTURECAR så skulle säkert nån säga "Jag provkörde bilen och den var helt okej faktiskt. Snacka inte skit om den innan du provat!". Men gick den verkligen på vatten? Den sägs ju att den har en tank för bensin också? "Ja, alltså försäljaren sa att det behövs bensin för att fusionen ska funka. Men den drar bara en liter vatten per 2000 mil. Förresten bryr jag mig inte om det där tekniska, de vill väl sälja sina produkter helt enkelt, precis som alla andra."