Ja, det är väl på tiden att lägga in en presentation!
Bor i Östersund där HiFi-butiken finns som är en Linn-återförsäljare. Bor även granne med Jämtljud som har mycket fina saker. Började lite försiktigt runt år 1998 med en Arcam-förstärkare och CD, med ett par Audio Pro 2.42-högtalare. Det blev ett par Linn Keosa-högtalare något år efter det (den enda Linn-produkt jag köpt ny faktiskt). Efter det blev det en Linn Kolektor och ett LK85-slutsteg, sedan ytterligare en LK85:a. Tyvärr visste jag hela tiden att när jag köpte Keosa så fanns ju Ninka där som jag fick jämföra med och visst lät de bättre. Men jag hade inte råd då.
Alldeles nyss gjorde jag ett stort, efterlängtat lyft och köpte ett par Ninkor och aktiva kort här på forumet. Nu är jag helnöjd och "hoppas" att det skall mycket till för att byta bort hela den här utrustningen.
Prylarna är alltså:
Apple Airport Express som source (ja, detta kan förbättras...)
Linn Kolektor
Linn LK85 x 2
Linn Black Interconnects
Linn K400-kabel
Linn Ninka (med polymer-stands och skeets)
Aktiva kort
För min del blir det intressant att se var Digital Streaming tar vägen framöver. Jag är idag inte beredd att låsa in mig i en dyr Linn DS ännu, för lite inlåsningseffekt får man trots allt. Sedan kommer det hända mycket med lagring, format, nätverkshastigheter, m.m, var så säker. Det har också att göra med att jag redan är lite inlåst med mina Apple-prylar som fungerar otroligt bra med iTunes och Airport Express. Visst, inga HiFi-saker direkt men det fungerar ju så bra!
För övrigt så fortskrider det dryga arbetet med att ständigt uppgradera gamla MP3:or till lossless-format…"source first" är något jag måste jobba på så att säga

Jag måste även möblera om, hur nu det skall gå till. Högtalarna står en meter ifrån varandra och det är för lite.