Erik wrote:
Bill50x wrote:
Jag har liknande artister som jag tycker är bättre men å andra sidan kanske jag måste tunedema mera för att få fram Maria Ritas potential???
Du underkänner dig själv igen bill! Tune Dem används för att utvärdera och jämföra anläggningar eller uppställningar.
Korrekt intunat system är vad som behövs för att få ut full potential.
Sluta raljera om Tune Dem och inse utan bitterhet att du inte förstår.
Jag raljerade inte alls, tror du missförstod mig.
Om någon tycker en artist är bra men att det är stor skillnad på hur man tex uppfattar sången beroende på om anläggningen är "in-tune" istället för "out-of-tune" - ja då är väl den musiken lämplig att använda vid tunedem, eller hur?
Jag tycker inte hon låter speciellt duktig hemma hos mig och det kan bero på två saker:
1) Jag har inte samma musiksmak som Tendaberry
2) Min anläggning är inte "in-tune"
Jag har mina misstankar om p1 eftersom damen har svårt att hålla tonen och jag tror inte det påverkas så hemskt mycket av tex högtalarplaceringen. Men jag ska testa lite i nästa vecka när jag har mer tid.
Det måste vara ett missförstånd när man tror att jag är motståndare till tunedem eller inte förstår vad det handlar om. Så är det inte alls och på Faktiskt.se försvarar jag faktiskt (!) metoden. Att jag sedan väljer en annan balans mellan "ljud" och "musik" än vad tunedemhardcoreentusiaster gör är en annan sak.
Att jag sedan gillar att spetsa till saker lite grann för att man ska tänka till lite och inte bara bli struken medhårs vad man än säger, det får du/ni ta
/ B