Pär wrote:
Grattis! Har lirat med kikkin 2 i några veckor nu och denna produkt är verkligen magisk bra ! Så gjorde ni många/stora förändringar i systemet ? Hur har du dina M109 placerade ?
Jo Kikkin 2 var klart bättre än Kikkin 1, utan att Kikkin 1 för den delen är dålig

Mycket mer sofistikerad och avslappnad musik med Kikkin 2 utan att tappa det där roliga drivet! Blir uppgradering framöver, helt klart!
Högtalarna hamnade 23,5 från bakvägg och 147,5 cm ifrån varandra har jag för mig. Hela systemet flyttades även i sidled en bit (mot ett hörn) mot vad jag hade haft det. Ingen invinkling, det blev sämre direkt.
En intressant grej vi mekade lite med var i vilken ordning elementen skulle kopplas på slutsteget (kör tri-amp passivt med 6100). Visade sig att diskanten ska få den bästa signalen, därefter super-diskanten och sist basen.
Drog åt alla skruvar i det mesta i anläggningen så som elektronik, högtalare och stativ.
Till skillnad från dina 109or så satt mina element som berget, fick lossas lite istället