jonteman wrote:
Så har DAC:en landat!
Blev lite förbryllad när jag hämtade paketet på posten. Inte så mkt större än en cigarettlimpa tyckte jag. Sitter just nu och poppar till Yello "drive/driven"... dock lite intoxinerad av vin från grannen då jag trillade in där på vägen hem. Ok. Swordfishtrombone med Tom Waits nu... Hmmm. Höjer volymen.
Inte illa pinkat. Men ljudminnet är ju lite kort och jag var tvungen att sno kablarna från Ikemin får att få den att snurra. Så jag kan inte jämföra med den just nu. Hittills låter det bra. Ska testa lite smutsigare musik. Black keys...." I got mine". Att jag inte har justerat högtalarplaceringen slår igenom. Basen är lite mullrig. Zelmani... lite samma sak men de övre registrena är kriskpiga och skarpa.
Well... för att få en rättvis bedömning behövs att man kan växla mellan källorna. Just nu är det mörkt och bökigt bakom apparaterna (kväll). Men sådär direkt känns som det med Spotify - Airport Express - Toslink - Kairn - 3xLK100 - Aktiva Espek jobbar på bra
. Framför allt är det riktigt smutt att ha musiken under fingertopparna.
Å sköj att den kommit!, om förväntningarna uppfylls är detta med beresford verkligen ett kliv frammåt i budgetdacvärlden, ser fram emot en direktjämförelse, när du fått tag i ett par signalkablar till.!
Efter tråden av MRTweak känns det även viktigt att kolla att ikemin står bra på alla fötter och ett bra underlag, för att få en rättvis tunedemjämförelse då den är mera känslig för sina vibrationer.
Även en jämförelse aiprot/usb vore intressant att ta del av, (om du orkar)?!
Det ultimata är ju så klart om du får in högtalarna på den rätta millimetern också, men det är ju inte livsnödvändigt eftersom källorna får samma förutsättningar även om högtalrna står fel.