selleri.de

En plats för sveriges linnister.
It is currently Thu May 01, 2025 22:56

All times are UTC+02:00

Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 
Author Message
PostPosted: Fri Oct 16, 2009 13:11 
Ny Medlem
Ny Medlem

Hej! min första tråd på forumet och hoppas få lite hjälp med min kluvenhet :)

Jag/vi har idag 5.1 system av linn men sherwood elektronik , jag ser film till lika stor del som jag lyssnar 2 kanals musik (flac) men har på senare tid funderat på att byta upp min källa för streamning då jag lyssnat mer musik , har i dagsläget en wd-tv som jag kör optiskt in i min förstärkare .

Jag undrar då om jag borde i första hand byta till en classik movie och fortsätta streama musik via wd-tv eller om jag ska lägga till en ds till befintligt system.

Blir det stor ljudförlust om jag kör ds genom befintlig förstärkare för att slippa skifta kablar mellan film och musik?

Ekonomin hindrar tyvärr mig från att köpa båda samtidigt i dagsläget.

Tack för hjälpen i förskott /Linda

PostPosted: Fri Oct 16, 2009 13:23 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Det finns ju en begagnad movie på blocket. Med den lär det ju bli bra skoj. Men då är det att lägga ut på skiva och spela för bästa effekt.

Sen är väl en streamer alltid bra men frågan är hur mycket den kan lyfta. Vad är det för högtalare?

PostPosted: Fri Oct 16, 2009 14:42 
Ny Medlem
Ny Medlem

Katan

PostPosted: Fri Oct 16, 2009 15:19 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Spontant känns det som att en beg Sneaky DS skulle kunna vara ett bra första steg. Där kan du även jämföra Sneakyns förstärkare med Sherwoodens, kanske är värt att koppla om till Sneakyn vid finlyssning.. :wink:

PostPosted: Fri Oct 16, 2009 16:01 
Insyltad Medlem
Insyltad Medlem

Jag kör själv ett liknande system. Har ett par Ninka till Denon förstärkeri. Det låter okej, men det går inte att gämföra med slutsteget i sneakyn. Sneakyn är fruktansvärt bra för pengana. Men jag hade nog köpt en Classic movie då du redan har högtalare. Det är jobbigt att koppla om för stereolyssning.

Overall, tror jag att movien hade gett dig en bättre allt-i-ett lösning. Köp en sneaky senare när de börjat komma ut på beg-marknanden.

MVH

Anton

PostPosted: Fri Oct 16, 2009 16:58 
Erfaren Medlem
Erfaren Medlem

Narux wrote:
Overall, tror jag att movien hade gett dig en bättre allt-i-ett lösning. Köp en sneaky senare när de börjat komma ut på beg-marknanden.
Eller så köper du en nu ;)
http://www.linnforum.se/viewtopic.php?f ... 137e406907

PostPosted: Fri Oct 16, 2009 17:14 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Om streamad musik är prio 1 så gissar jag att SneakyDS+Sherwood låter bättre än Befintlig streamer+ClassicMovie. Sherwood skall väl vara rätt ok, men det finns väl bättre och sämre där oxå...

PostPosted: Fri Oct 16, 2009 18:38 
Erfaren&Avancerad Medlem
Erfaren&Avancerad Medlem

Hej Linda
Välkommen till forumet.

Om jag uppfattar dig rätt så är det mest musiklyssnandet du vill förbättra? I så fall tycker jag du ska satsa på en DS. Den kommer att begränsas av din förstärkare, men jag är säker på att det ändå kommer att bli en mycket stor förbättring. Källan är det viktigaste. Du ska köra analogt från DS till förstärkare för bästa resultat.

Med en Movie så förbättras egentligen bara filmvisningen i någon större omfattning eftersom du ändå kommer att mata den med samma källa som idag.

Post new topic  Reply to topic  [ 8 posts ] 

All times are UTC+02:00