Då har systemet uppdaterats lite igen
Kände att jag var tvungen att utnyttja Dynamik-kampanjen så jag bytte in mina ninkor mot ett par 109:or. Sålde även mina aktiva kort så blev i princip ingen kostnad! Sedan om det är en uppgradering kan man väl diskutera...
Som väntat med Dynamikkampanjen har jag fått meddelat att jag får vänta på Dynamik till slutsteget ett tag, hur länge är i dagsläget osäkert...
109:orna är i alla fall i cherry och står på svarta stativ och måste säga att det nog är en av de snyggaste högtalarna jag sett! Grymt fina

Så här i början är de väl inte jätteroliga att lyssna på men tycker man märker skillnad för varje timme de spelas, speciellt första timmarna släppte de rejält. Direkt ur kartong lät de skit rent ut sagt, men de var väl nästan väntat oxå

Högtalarna körs i dagsläget passivt och drivs via tri-amping från mitt C6100, men planen är att aktivera dem inom en inte allt för lång framtid!
Utöver högtalarna har jag även skaffat ett Quadraspire rack med 4 plan. Detta rack ska få agera som referens medan jag bygger min egen hylla

Det skadar heller inte att QS är riktigt snygga!
Skaffade även Silver interconnects mellan källa och försteg....men nja jag vet inte...känns inte som en så givande uppgradering om jag ska vara ärlig, funderar på att sälja och lätta den ekonomiska delen av samvetet
Nu ska det spelas in, hoppas det går fort!
Bilder kommer i dagarna!